شناسهٔ خبر: 17548671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهره برداری از سد هراز در سال 98

نمایندگی مازندران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مازندران گفت: سد هراز در سال 98 به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا‌، محمدابراهیم یخکشی در محمودآباد از اختصاص 16 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی انهار محمودآباد خبرداد و با بیان اینکه این اعتبار از منابع استانی برای لایروبی رودخانه‌ها تخصیص یافته است، گفت: این اعتبار برای ساماندهی، نقشه برداری و هزینه‌های دیگر در بخش رودخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با کمک مدیریت استان و نمایندگان مجلس به دنبال ردیفی برای لایروبی رودخانه‌های استان هستیم تا بتوانیم از منابع ملی برای این امر ردیف تعریف شده استفاده کنیم.

یخکشی در ادامه از اجرای طرح سد لاستیکی در بخش سرخ رود خبر داد و گفت: یکی از مطالبات مردم این بخش اجرای طرح سد لاستیکی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته هزینه‌ها پرداخت و قطعی شد و تا یک سال آینده به مرحله اجرا می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران با اشاره به اینکه هراز  بزرگترین سد استان است، بیان کرد: در حال حاضر 30 درصد پیشرفت در اجرای طرح سد هراز وجود داشته که تامین مالی انجام گرفته و تا پایان سال 98 افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آب هراز به تهران منتقل شده و برای تامین آب جایگزین احداث سد ضروری است، افزود: با جلساتی که به ریاست قائم مقام وزیر نیرو انجام گرفت در صدد یکپارچه سازی اجرای سد هراز بودیم که اساسا در آن پایداری زیست محیطی مطرح است.

یخکشی در بحث وجود چاه‌ها  به  30 هزار چاه غیر مجاز در مازندران اشاره کرد و گفت: این چاه‌ها کم عمق هستند که با پیگیری‌های لازم ساماندهی این سدها انجام می‌شود.


انتهای پیام

نظر شما