شناسهٔ خبر: 17548599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان:

تردد با هواپیمای ایرباس کمترین هزینه را برای مسافران دارد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تردد با هواپیمای ایرباس حاصل از توافق برجام کمترین هزینه را برای مسافران مسیر زاهدان - تهران و برعکس دارد.

صاحب‌خبر -

علیرضا نورا روز یکشنبه در حاشیه ورود نخستین هواپیمای ایرباس حاصل از توافق برجام به فرودگاه بین المللی زاهدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه بلیت هواپیمای ایرباس 321 در مسیر تهران - زاهدان و برعکس یک میلیون و 290 هزار ریال، یک میلیون و 660 هزار ریال و در بیزینس کلاس بیش از 2 میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: قیمت اصلی بلیت های پروازی در مسیر تهران - زاهدان و برعکس با هواپیمای ایرباس چهار میلیون ریال است که هواپیمای جدید خریداری شده با کمترین قیمت مسافران را در این مسیرها جابجا می کند.
وی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر اساس قراردادی 10 ساله با شرکت ایرباس، شرکت ATR و بوئینگ، 200 فروند هواپیما را خریداری می کند که 100 فروند آن ایرباس است.
وی ادامه داد: هواپیمایی که امروز وارد فرودگاه زاهدان شد یکی از هشت فروند هواپیمایی است که تا پایان امسال وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت این هواپیما 185 نفر است که 16 صندلی آن بیزینس کلاس و 169 صندلی دیگر از نوع اکونومی است.
به گزارش ایرنا، صندلی های هواپیما بر اساس راحتی و امکانات و خدمات ارائه شده به کلاس های مختلف همچون فرست کلاس (درجه یک)، بیزینس کلاس (تجاری) و اکونومی کلاس (اقتصادی) تقسیم می شود که این کلاس ها بر اساس خدمات و امکانات ارائه شده دارای قیمت های متفاوتی هستند.
نورا اظهار داشت: امیدوار هستیم با بهره گیری از این هواپیما بتوانیم خطوط پروازی فرودگاه بین المللی زاهدان را در مسیر تهران و چابهار افزایش دهیم.
وی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته قرار است سه پرواز در هفته در مسیر تهران - زاهدان - بندر عباس - چابهار با هواپیمای خریداری شده انجام شود.
به گزارش ایرنا، شرکت های هوایی ایران با آغاز اجرایی شدن برجام از دی ماه پارسال مذاکرات مستقیم را با شرکت های هواپیماسازی بزرگ دنیا از جمله ایرباس و بوئینگ آغاز کردند.
اواخر سال 1394 پس از سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشور فرانسه، پیش قرارداد خرید بیش از 100 فروند هواپیما بین شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاریس امضا شد.
اوایل مهرماه امسال بود که اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) مجوز فروش هواپیما به ایران را به شرکت های هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ داد. با صدور این مجوز، مذاکرات بین نمایندگان شرکت های بوئینگ و ایرباس با مدیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مراحل نهایی رسید. در نتیجه قرارداد حدود 10 میلیارد دلاری بین ایران ایر و شرکت ایرباس برای خرید 100 فروند هواپیما به امضا رسید.
بر اساس این قرارداد، ایران ایر 46 فروند هواپیما 321 از ایرباس خریداری کرد که در مجموع بیش از هشت هزار و 300 صندلی را به ظرفیت هما اضافه می کند.
همچنین ایران ایر 38 فروند ایرباس از نوع 330 تحویل می گیرد که 253 صندلی دارد و در مجموع شمار صندلی های این سری از هواپیماها برای ایران ایر بیش از 11 هزار و 400 صندلی ظرفیت ایجاد می کند.
ایران ایر همچنین 16 فروند هواپیمای 350 ایرباس را برای پروازهای دور برد خود متشکل از پنج هزار و 600 صندلی در آینده تحویل خواهد گرفت تا بتواند در پروازهای بین المللی از این هواپیما استفاده کند.
3213**3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

نظر شما