شناسهٔ خبر: 17548540 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

معاون تحقیقات موسسه رازی تاکید کرد

لزوم تحقیق در زمینه بیماری‌های عفونی حیات ‌وحش ایران

- همشهری آنلاین: معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، تولید واکسن‌های جدید علیه بیماری‌های مختلف دامی را به عنوان مهم‌ترین اولویت‌های این معاونت عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر کیوان تدین با اشاره به اولویت‌های تحقیقاتی این مؤسسه اظهار کرد: تولید واکسن‌های جدید علیه بیماری‌های باکتریایی، ویروسی، قارچی و انگلی دام، طیور و آبزیان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های معاونت تحقیقات و فناوری مؤسسه رازی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تحقیقات در این مؤسسه، افزود: تکنولوژی تولید واکسن‌های نوترکیب مصارف دام، طیور و آبزیان و نیز تولید و توسعه کیت‌های تشخیصی بیماری‌های عفونی آنان از دیگر مواردی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه رازی اپیدمیولوژی بیماری‌های عفونی دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و همچنین تحقیق در زمینه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های نوپدید و بازپدید را از دیگر اولویت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: در همین راستا بانک‌های اطلاعات ژنتیکی و آرشیوهای میکروبی عامل بیماری‌های عفونی نیز باید تکمیل شود و توسعه یابد.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، دکتر تدین با تاکید بر لزوم تحقیق در زمینه بیماری‌های عفونی حیات‌وحش ایران، خاطرنشان کرد: تاثیر عوامل آب و هوایی و خشکسالی بر پراکندگی جغرافیایی جانوران سمی و اهمیت آن بر بهداشت انسان و دام نیز بر اساس همین اولویت‌ها، بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما