شناسهٔ خبر: 17548456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

معاون اول رئیس جمهوری:

کار صنعت نفت پس از اجرای برجام کارستان بود

معاون اول رئیس جمهوری به عملکرد مثبت وزارت نفت پس از اجرای برجام اشاره کرد و گفت: پس از اجرای برجام، کارکنان صنعت نفت کار بزرگی انجام دادند و در زمانی کوتاه تولید نفت را دو برابر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه، سوم بهمن‌ماه) در مراسم اعطای نشان به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اقتصاد گفت: رشد اقتصادی کشور در 6 ماه نخست امسال با احتساب نفت مثبت بوده، البته عده‌ای نقد می‌کنند که سهم نفت در این رشد زیاد است، اما پس از اجرای برجام دوستان وزارت نفت کار کارستانی انجام دادند و در زمان کوتاهی مقدار تولید نفت را دو برابر کردند.

وی افزود: آنهایی که با عملکردشان فروش نفت را متوقف و کاهش دادند، تصور نمی‌کردند پس از برجام و در مدت زمان کوتاهی این اقدام‌ها صورت گیرد، البته اگر نفت را از این میزان رشد اقتصادی خارج کنیم رشد اقتصادی به 4.3 درصد می‌رسد.

جهانگیری به استفاده هرچه بیشتر از فاینانس و جذب سرمایه خارجی در کشور بعد از اجرای برجام اشاره و تصریح کرد دولت حساسیت زیادی درباره نوع قراردادهای فاینانس دارد و در این زمینه در حال رایزنی است و معتقد هستیم که اگر این کار 6 ماه با تاخیر اما مطمئن انجام شود بهتر است تا این که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دچار آسیب شوند.

نظر شما