شناسهٔ خبر: 17548102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فداکاری آتشنشانان در حافظه ملت باقی می‌ماند

گروه اجتماعی: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: ایثار و فداکاری آتش‌نشانان پلاسکو در تاریخ کشور جاودانه شده و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

صاحب‌خبر -
محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با تسلیت حادثه ناگوار ریزش ساختمان پلاسکو و شهادت شماری از نیروهای خدوم و جان برکف آتش‌نشان، اظهارکرد: خبر آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکوی تهران که باعث شهادت آتش‌نشانان و شماری از فرزندان خدوم کشور شد باعث تألم و تأثر همه هموطنان از جمله مردم البرز شد.
وی افزود: : نوع دوستی و از خودگذشتگی این فرزندان دلاور و قهرمانان ملی که با تمام هستی خود به مصاف شعله‌های آتش رفتند تا با تقدیم جان خود سعی در مهار آتش و نجات جان افراد گرفتار در این ساختمان کردند، ستودنی است.
این مسئول بیان کرد: در امتحان‌هایی که رخ می‌دهد برخی افراد فقط به فکر نجات خود هستند، عده‌ای دیگر در هنگام حوادث علاوه بر اینکه خودشان را نجات می‌دهند سعی می‌کنند دیگران را هم نجات دهند اما دسته سومی نیز وجود دارد که در زمان رخ دادن حادثه ایثار، گذشت و فداکاری می‌کنند و دیگران را نجات می‌دهند که آنچه در حادثه ساختمان پلاسکو رخ داد این‌گونه بود.
کولیوند گفت: آتش‌نشانانی که در امتحان سخت‌ جانشان را فدا کردند تا هم‌وطنانشان آسیب نبینند ارزشمند هستند و این فداکاری سبب شده احساسات عمومی مردم جریحه‌دار شود و مردم به شکلی با آتش‌نشانان همدردی کنند.  
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این قشر فداکار و از جان گذشته، با کمترین ادعا، بالاترین مراتب انسانی یعنی "ایثار" را به نمایش گذاشته و با نثار جان خود در قبال نجات جان هموطنان "عمل مجاهدانه" را بار دیگر معنی کردند.
وی در پایان بیان کرد: فداکاری آتش‌‌نشانان عزیز، چه آن‌هایی که جانشان را به خداوند تسلیم کردند و چه آن‌هایی که دچار آسیب شدند در تاریخ کشور ما به ثبت می‌رسد و هیچ گاه فراموش نمی‌شوند.

نظر شما