شناسهٔ خبر: 17548026 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تشکیل ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در مراکز استانی صدا و سیما

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، دستور تشکیل ستاد ویژه نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه بهمن ماه سال 1397 در مراکز استانی را صادر کرد. تا امروز پنج بازیگر در نقش محمدرضا پهلوی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ظاهر شده‌اند که آخرین آنها امیر مهدی‌کیاست. ناصر گیتی‌جاه اولین بازیگری است که نقش شاه را در تلویزیون بازی کرده؛ او یک بار در سریال «طبل توخالی» به کارگردانی احمد نجیب‌زاده این نقش را به‌عهده داشته و بار دیگر در تله‌فیلم «سقوط» به کارگردانی محمدرضا ورزی. رضا بنفشه‌خواه تا امروز رکورددار بازی در نقش شاه است. او در سریال «فراموش‌خانه» به کارگردانی عبدالرضا نواب صفوی، «عبور از تاریخ» و «چرخ گردون» به کارگردانی کاظم بلوچی و «شب چراغ» به کارگردانی امیر قویدل در هیات شاه مخلوع ایران ظاهر شده است. محمدرضا علیمردانی امشب در برنامه خندوانه حضور خواهد داشت. یکی از اعضاء مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما از تذکر به «عادل فردوسی‌پور» به خاطر سخنان اخیرش درباره پلاسکو در برنامه تلویزیونی نود خبر داد. برنامه امروزی ها که از شنبه تا چهارشنبه از شبکه یک پخش می شود، امروز به موضوع حواشی فوتبالی سرهنگ علیفر، گزارشگر فوتبال تلویزیون می پردازد. برنامه گفتگو محور مناظره جمعه 8 بهمن با موضوع صدور پروانه وکالت به روی آنتن خواهد رفت. معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با تشریح برنامه‌های این سازمان در حوزه دفاع مقدس گفت: تولید صد سریال داستانی دفاع مقدس در برنامه ۱۰ ساله رسانه ملی در دستور کار قرار گرفته است. وزیر کشور به بهانه پایان دومین سوگواره عبرات پیامی را در اختیار ستاد خبری این رویداد فرهنگی هنری قرار داد. رضا رشیدپور، مجری تلویزیون که صبح امروز هنگام اجرای برنامه زنده بیهوش شد، از سلامتی خود خبر داد. مجموعه تلویزیونی«روبه راهم کن» در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای با مشارکت معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی برای شبکه یک سیما در استان مازندران شهرستان سواد کوه درحال تولید است. رضا رشیدپور حین اجرای برنامه حالا خورشید بیهوش شد. «حرکت آیین سخن» تلاشی است که رادیو ایران با حمایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شورای تخصصی زبان و ادبیات فارسی صداوسیما برای پاسداشت و نگاهبانی زبان فارسی آغاز کرده و خوشبختانه با بازخوردها و نتایج خوبی هم

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، نخستین نشست ستاد مرکزی نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دکتر علی دارابی معاون رئیس رسانه ملی در امور استان‌ها و سایر اعضاء برگزار شد.

در این نشست، راهکارهای عملی برای نکوداشت باشکوه چهلمین سالروز انقلاب اسلامی در سال 1397 مورد بررسی قرار گرفتند و پیشنهادات مختلفی نیز در همین راستا ارائه شد.

دکتر علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما نیز با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که همزمان با بهمن ماه سال 97 خواهد بود اظهار کرد: قیام ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) انقلابی بود که استقلال و آزادی را برای یک جامعه به ارمغان آورد.

وی افزود: اگر از تکریم و نکوداشت انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم، تجلیل از این دستاوردها و جایگاه برجسته انقلاب نزد جهانیان است از سوی دیگر دشمنان انقلاب از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی، انبوهی از شبهات و پرسش‌ها را علیه انقلاب و متوجه نسل جوان و پرسشگر رواج می‌دهند که نیازمند پاسخگویی مناسب است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه دوران مدیریت جوانان کنجکاو حقیقت و نسل سوم و چهارم انقلاب در حال آغاز شدن است گفت: لازم است این مسئولیت همراه با صلابت، توانایی و آگاهی بیش از پیش باشد افزون بر این تبیین دستاوردهای معنوی و کارنامه و خدمات انقلاب اسلامی در راستای امیدبخشی به جامعه انجام گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش بی بدیل رسانه ملی در این عرصه مهم و سرنوشت‌ساز، مدیران کل مراکز استانی صدا و سیما مأموریت دارند با تشکیل ستادی ویژه که مسئولیت آن را خود بر عهده خواهند داشت، به امر برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اقدامات رسانه‌ای برای استقبال از دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بپردازند.

دکتر دارابی خاطرنشان کرد: طرح موضوع نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجامع و شوراهای عالی استان، تقسیم کار و تعیین وظایف نهادهای مسئول و اتخاذ تمهیدات بایسته برای بکارگیری ظرفیت‌های استانی، باید جزو اولویت‌های این ستاد باشد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در پایان خاطر نشان کرد: از آنجا که ستاد مرکزی نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این معاونت با مسئولیت رئیس مرکز سیمای استان‌ها تشکیل شده، انتظار می‌رود مدیران مراکز همکاری و هماهنگی بایسته با وی و ستاد مرکزی داشته باشند.

نظر شما