شناسهٔ خبر: 17545896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

در گیلان/

نشست هم‌اندیشی با دانش‌آموزان خلاق برگزار شد

صاحب‌خبر -

نشست هم‌اندیشی بنیاد نخبگان گیلان با دانش‌آموزان خلاق استان با حضور مستعدان‌برتر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی بنیاد نخبگان گیلان با دانش‌آموزان خلاق استان در محل مؤسسه پویندگان دانش زیتون شهرستان رودبار برگزار شد.

در این نشست، مسعود اصفهانی؛ رئیس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به چگونگی تشکیل بنیاد ملی نخبگان به دستور مقام‌معظم‌رهبری، گفت: بنیاد نخبگان گیلان در سال 1389 با هدف شناسایی، هدایت و حمایت از اجتماع‌نخبگان بومی در رشت افتتاح و آغاز به کار کرد.

وی افزود: این بنیاد برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی دارد که در همۀ آنها اهدافی چون توانمندسازی مستعدان‌برتر، الگوسازی از نخبگان، نخبه‌یابی و همچنین زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر اجتماع نخبگانی در جامعه بومی و تخصصی مدنظر است.

اصفهانی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان عضو ندارد، به شرایط و راه­های استفاده از تسهیلات و جوایز اعطایی اشاره کرد و اظهار داشت: برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، رازی، شیخ‌بهایی، فارابی، نفرات‌برتر آزمون سراسری، جشنوارۀ رویش و ملی مهارت سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای ازجمله افرادی هستند که می‌توانند از حمایت‌های اعطایی برخوردار شوند. لازم به ذکر است که برخورداری مداوم از جوایز اعطایی منوط به تداوم فعالیت‌های نخبگانی افراد است.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مراسم تکریم از نخبگان و سرآمدان جامعه و برگزاری طرح دوست علمی، دوره‌های توانمندسازی استعدادهای‌برتر، بازدیدهای علمی، فرهنگی و صنعتی، برنامۀ ملی شهاب و همچنین برگزاری جشنواره‌های رویش پرداخت.

اصفهانی در پایان با اشاره به لزوم گسترش همکاری و تعامل نهادها و دستگاه‌های درون‌استانی با بنیاد نخبگان گیلان، از آمادگی این بنیاد برای برگزاری برنامه‌های مشترک با هدف توانمندسازی و مهارت‌افزایی اجتماع نخبگانی خبر داد.

در بخش دیگری از این مراسم، جلسه پرسش و پاسخ با موضوعات شرایط استفاده از جوایز تحصیلی، چگونگی ثبت اختراع و حضور در جشنواره‌های رویش برگزار شد.

 

 

نظر شما