شناسهٔ خبر: 17545808 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

روز گذشته برگزار شد

تکریم و معارفه مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه، روز گذشته برگزار شد. تا امروز پنج بازیگر در نقش محمدرضا پهلوی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ظاهر شده‌اند که آخرین آنها امیر مهدی‌کیاست. ناصر گیتی‌جاه اولین بازیگری است که نقش شاه را در تلویزیون بازی کرده؛ او یک بار در سریال «طبل توخالی» به کارگردانی احمد نجیب‌زاده این نقش را به‌عهده داشته و بار دیگر در تله‌فیلم «سقوط» به کارگردانی محمدرضا ورزی. رضا بنفشه‌خواه تا امروز رکورددار بازی در نقش شاه است. او در سریال «فراموش‌خانه» به کارگردانی عبدالرضا نواب صفوی، «عبور از تاریخ» و «چرخ گردون» به کارگردانی کاظم بلوچی و «شب چراغ» به کارگردانی امیر قویدل در هیات شاه مخلوع ایران ظاهر شده است. محمدرضا علیمردانی امشب در برنامه خندوانه حضور خواهد داشت. یکی از اعضاء مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما از تذکر به «عادل فردوسی‌پور» به خاطر سخنان اخیرش درباره پلاسکو در برنامه تلویزیونی نود خبر داد. برنامه امروزی ها که از شنبه تا چهارشنبه از شبکه یک پخش می شود، امروز به موضوع حواشی فوتبالی سرهنگ علیفر، گزارشگر فوتبال تلویزیون می پردازد. برنامه گفتگو محور مناظره جمعه 8 بهمن با موضوع صدور پروانه وکالت به روی آنتن خواهد رفت. معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با تشریح برنامه‌های این سازمان در حوزه دفاع مقدس گفت: تولید صد سریال داستانی دفاع مقدس در برنامه ۱۰ ساله رسانه ملی در دستور کار قرار گرفته است. وزیر کشور به بهانه پایان دومین سوگواره عبرات پیامی را در اختیار ستاد خبری این رویداد فرهنگی هنری قرار داد. رضا رشیدپور، مجری تلویزیون که صبح امروز هنگام اجرای برنامه زنده بیهوش شد، از سلامتی خود خبر داد. مجموعه تلویزیونی«روبه راهم کن» در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای با مشارکت معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی برای شبکه یک سیما در استان مازندران شهرستان سواد کوه درحال تولید است. رضا رشیدپور حین اجرای برنامه حالا خورشید بیهوش شد. «حرکت آیین سخن» تلاشی است که رادیو ایران با حمایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شورای تخصصی زبان و ادبیات فارسی صداوسیما برای پاسداشت و نگاهبانی زبان فارسی آغاز کرده و خوشبختانه با بازخوردها و نتایج خوبی هم روبه‌رو شده است. شعرای بزرگی مانند حافظ و سعدی در به کاربردن واژه‌های عربی حساسیت ن

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که دکتر رضی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت، دکتر طلوعی رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار و میهمانانی از حوزه علمیه قم و مراکز صداوسیما حضور داشتند از زحمات حجت الاسلام و المسلمین دکتر نهاوندی قدردانی و دکتر ظریفیان به‌ عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

در ابتدای این مراسم دکتر نهاوندی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل، توجه سازمان به مقوله دین و رسانه را یادآور و خواستار پشتیبانی جدی سازمان از این مقوله شد.

در ادامه، دکتر رضی حرکت سازمان را در مسیر تعامل رسانه و دین دانسته و گفت: این حرکت احتیاج به تقویت جدی دارد که ما نیز نسبت به آن اهتمام داریم.

وی حوزه‌های موسیقی و تصویر زن در رسانه را از جمله مباحث مهم ذکر کرد که باید با تعامل با حوزه‌های علمیه، این مسائل به‌ صورت کاربردی تعریف شود.

وی پرداختن به مسائل متعدد مبتلا به رسانه و جامعه و ارائه راه حل در مورد آن را در برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی مهم دانسته و ایجاد فضایی مناسب برای پرداختن به این مسائل را از مأموریت‌های این اداره کل برشمرد.

در پایان مراسم دکتر ظریفیان، مدیر کل جدید پژوهش‌های اسلامی رسانه گفت: باتوجه به شرایط امروز دنیا و ائتلاف جهانی که درحوزه فرهنگی، اعتقادی در رسانه‌ها صورت گرفته است، باید مسیر دقیقی طراحی تا در رویارویی با این هجمه رسانه‌ای موفق شویم.

وی انتقادهای وارد شده به رسانه ملی را نشان از تأثیر بالای آن دانسته و اظهار داشت: رسانه در حال حاضر تأثیر خود را دارد لیکن باید به جایگاه مطلوب خودبرسد.

ظریفیان به رسانه ملی تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌سازان احساس نیاز به تولیدات این اداره کل را داشته باشند و نیازسازی صورت گرفته باید فعال باشد و نه منفعل.

در پایان مراسم، حکم مدیر کل جدید پژوهش‌های اسلامی رسانه تقدیم و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین دکتر نهاوندی قدردانی شد.

محمدحسین ظریفیان دانش آموخته دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است.

وی پیش از این معاون مطالعات و برنامه‌ریزی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و مدیر کل پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان بوده است.

نظر شما