شناسهٔ خبر: 17544695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با ایلنا:

نشست مشترک شورای نگهبان و رییس ستاد انتخابات فردا برگزار می‌شود/ بررسی طرح تغییر زمان نام‌نویسی انتخابات شوراها در اولین جلسه مجلس

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در مجلس از برگزاری نشست مشترک شورای نگهبان و رییس ستاد انتخابات خبرداد و گفت: درصورت تصویب طرح تغییر زمان نام‌نویسی انتخابات شوراها، زمان ثبت‌نام ۷ روز عقب خواهد افتاد.

صاحب‌خبر -

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به آخرین اقدامات هیات نظارت مرکزی بر امر برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: قرار است فردا نشست مشترکی با شورای نگهبان و رییس ستاد انتخابات برگزار شود که آخرین هماهنگی‌ها درخصوص برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک و همچنین موضوع تشکیل هیات‌های اجرایی مشترک بحث و تبادل‌نظر کنیم.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در مجلس در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا در نشست مشترک فردا درباره زمان نام‌نویسی انتخابات شوراها مذاکره نخواهید کرد، گفت: زمان آغاز نام‌نویسی انتخابات شوراها بنابر قانون فعلی همان ۳۰ اسفندماه است اما درصورت تصویب طرحی که هم‌اکنون در مجلس مطرح شده، زمان نام نویسی ۷ روز عقب خواهد افتاد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآور شد: این طرح قرار است به عنوان نخستین دستور کار مجلس، روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده در صحن مطرح شود.

او در پاسخ به سوالی درباره شکایت کوچکی نژاد نماینده رشت به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بخاطر چینش اعضای هیات نظارت استان گیلان گفت: ما بر اساس روال کاری مان نسبت به چینش اعضای این هیات اقدام کردیم و روال کاری این است که مجمع هر استان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در آن استان را به ما معرفی می‌کند و ما احکام این افراد را صادر می‌کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما براساس نظر مجمع استان گیلان اقدام کردیم و علاوه بر آن از دو نفر دیگر از نمایندگان این استان یعنی آقایان نیکفر و عباسی برای همکاری با هیات نظارت این استان دعوت کردیم ولی این دو نماینده از حضور در هیات انصراف دادند.

محمودی شاه نشین در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه هیات نظارت حاضر شده است یا خیر، گفت: اولا این نماینده مشکل شخصی با بنده نداشته و درثانی هیات نظارت از بنده دعوت نکرده بود که بخواهم در جلسه حاضر شوم.

نظر شما