شناسهٔ خبر: 17544039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قائد شرف در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

امیدواریم با انتصاب ولایتی سیاست‌های دانشگاه آزاد بهبود پیدا کند

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: با انتصابی که رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشگاه ‌آزاد انجام دادند، امید می‌رود برخی سیاست‌های این دانشگاه بهبود یافته و ما هم به عنوان جنبش دانشجویی این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

محمدحسین قائد شرف، دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به انتصاب ولایتی به رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد از سوی رهبر انقلاب، گفت: دانشگاه آزاد یکی از مواردی است که مدت ها در داخل کشورمان جزو سوژه های اصلی حاشیه ساز محسوب شده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه در شاخصه های آموزشی کشور موثر است، جنبش دانشجویی به این محیط نگاه خاصی داشته و آنرا جزو خانواده خود تلقی می‌‌کند و نگاه درون مجموعه ای به آن دارد.

 

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مواردی در خصوص دانشگاه آزاد وجود داشت که امید می رود در مدیریت جدید تغییر پیدا کند، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های اخیر شاهد بحران مدرک گرایی هستیم که بخشی از آن توسط دانشگاه آزاد به آن دامن زده شده و دانشگاه آزاد تبدیل به بنگاه چاپ مدرک شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر جلوی مدرک گرایی دانشگاه آزاد گرفته نشود، نظام آموزشی کشور دچار مشکل خواهد شد، تاکید کرد: در موارد متعددی مشاهده شده دانشگاه آزاد با چینش و یا گزینش افراد در طبقات مختلف این دانشگاه، نقش مهمی را در خصوص تصمیمات انتخاباتی ایفا می کند.

 

قائد شرف ادامه داد: امیدواریم رویه های جدید بتواند دانشگاه آزاد را به موضع علمی و دانشجویی و آزاداندیشی تبدیل کند؛ نه اینکه دانشگاه آزاد به پیاده نظام عده ای خاص تبدیل شود.

 

 دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مسائل مالی در دانشگاه آزاد از شفافیت برخوردار نمی ‌باشد، گفت: همه می دانیم که مبالغ دریافتی دانشگاه آزاد مبالغ هنگفتی است؛ که امید داریم شفاف سازی مناسبی در این خصوص صورت بگیرد و اجازه سواستفاده از قدرت مالی دانشگاه آزاد به کسی داده نشود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با انتصابی که رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشگاه ‌آزاد انجام دادند، امید می رود برخی سیاست های این دانشگاه بهبود یافته و ما هم به عنوان جنبش دانشجویی این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما