شناسهٔ خبر: 17542647 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه کتاب در طول یک سال بسیار کم است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان گفت: برگزاری یک نمایشگاه در طول یک سال بسیار کم است و این در حالی است که با وجود گذشت ۳۷ سال از انقلاب این چهاردهمین نمایشگاه کتاب در استان است که این شرایط برای استان نامناسب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین تقوی شب گذشته دوم بهمن ماه، در حاشیه اختتامیه نمایشگاه کتاب با اشاره به اهمیت کتاب در جامعه گفت : هر تحرک ، پیشرفت ، تحولی و هر فراز و فرودی در جامعه به کتاب بستگی دارد به تعبیر دیگر هر چه سر و صدا در عالم وجود دارد از  کتاب است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان برپایی نمایشگاه کتاب  را ضروری دانست و افزود: نمایشگاه‌های کنونی کارایی ندارد چرا که  قریب به ۳۰ درصد کتاب ها تکراری است که عمدتا  دیوان حافظ ، سعدی ، مولانا را تشکیل می دهند که در خانه های مردم وجود دارد.

وی در گلایه از مسئولین امر کتاب بیان کرد: دست اندر کاران کتاب نباید اجازه بدهند  دانش و علمی که بسیار مقدس است  ملعبه شود لذا مسئولان باید به جایگاه اثر بخشی کتاب توجه کنند.

تقوی با انتقاد از تبدیل شدن کتاب به جنس لوکس تصریح کرد : در نمایشگاه کتاب ، قرآنی ۵ میلیونی مشاهده کردم و این زشت‌ترین نوع برخورد با یک کتاب آن هم کتاب مقدسی مانند قرآن است که این کتاب منبع درآمد یک بازاری شده باشد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان با انتقاد از عدم برگزاری نمایشگاه کتاب درسایر شهرهای استان خاطر نشان کرد:در سال ها اخیر شهرستان های  میناب، جاسک، لنگه، خمیر، پارسیان و دیگر شهرهای استان  نمایشگاه کتاب را به خود ندیده است.

نظر شما