شناسهٔ خبر: 17540917 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

همراه با شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی/ 5

پنل‌های کنترل هوشمند مصرف انرژی مسکونی و موتورخانه‌ای؛ قابلیت اتصال به سیستم‌های اطفا و اعلام حریق

شرکت پیمان‌توس سال 1375 در مشهد راه‌اندازی شد و از حدود 5 سال پیش فعالیت این شرکت به طراحی و تولید پنل‌های کنترل هوشمند مصرف انرژی متمرکز شد. شرکت پیمان‌توس از سال 93 در مرکز رشد واحد مشهد فعال بوده و اکنون در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به همراه شرکت‌های دیگر مستقر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا، شرکت پیمان‌توس درخواست تبدیل شدن به شرکت دانش‌بنیان خود را یک سال و نیم پیش به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه کرده بود.

این شرکت با دارا بودن پروانه تولید و سه ISO و گواهی ثبت اختراع، دو نوع سیستم کنترل هوشمند مصرف انرژی مسکونی و موتورخانه‌ای تولید می‌کند و تاکنون 10 نوع از سیستم‌های هوشمند مصرف انرژی خانگی این شرکت به مرحله‌تجاری‌سازی رسیده است.

یکی از قابلیت‌های مهم سیستم‌های کنترل هوشمند تولید شده توسط این شرکت، قابلیت اتصال این سیستم به سیستم‌های اطفا و اعلام حریق ساختمان بوده که از این طریق می‌توان از حوادث تلخی همچون برج پلاسکو جلوگیری کرد.

طول عمر مفید این دستگاه‌ها 10 تا 12 سال است و خدمات شرکت پیمان‌توس شامل دو سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش محصولات می‌شود.

واحد علوم و تحقیقات یکی از مشتریان این شرک دانش‌بنیان است که با استقاده از سیستم هوشمند مصرف انرژی موتورخانه‌ای، موفق به 28 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی شده است. سیستم نصب شده در این واحد دارای کارایی اطفا و اعلان حریق است.

مرتضی حیدریان در گفت‌وگو با آنا، درباره مشارکت و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از محصولات دانش‌بنیان این شرکت اظهار کرد: «واحد مشهد در 10 درصد سود فروش محصولات شرکت پیمان‌توس سهیم است. حمایت‌های مالی دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان باید بیشتر شود.»

این شرکت با دارا بودن پروانه تولید و سه ISO و گواهی ثبت اختراع، دو نوع سیستم کنترل هوشمند مصرف انرژی مسکونی و موتورخانه‌ای تولید می‌کند و تاکنون 10 نوع از سیستم‌های هوشمند مصرف انرژی خانگی این شرکت به مرحله‌تجاری‌سازی رسیده است

مدیرعامل شرکت پیمان توس معتقد است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان یکی از مصرف‌کنندگان مهم انرژی در کشور است و اگر واحدهای این دانشگاه از محصولات دانش‌بنیان حمایت و مصرف کنند، کمک بزرگی به این شرکت‌‌ها می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: «دانشگاه آزاد اسلامی ‌می‌تواند در خرید اولیه از محصولات دانش‌بنیان حمایت کند و با توجه به شهرت نام آن می‌تواند پشتوانه محکمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد تا مجموعه‌های دیگر هم به خرید این محصولات ترغیب شوند.»

حیدریان درباره قیمت سیستم هوشمند مصرف انرژی تولید این شرکت گفت: «قیمت یک پنل هوشمند مصرف انرژی از نوع موتورخانه‌ای حدود 80 میلیون تومان است که در صورت تولید انبوه قیمت آن به 35 میلیون تومان کاهش می‌یابد. اگر خریداران واحدهای دانشگاهی باشد با توجه به مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در 15 درصد سود این محصولات و معافیت دانشگاه از پرداخت 30 درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض قیمت هر دستگاه حدود 15 میلیون تومان می‌شود که برای واحدهای دانشگاهی بسیار مقرون به‌ صرفه است و با کاهش مصرف انرژی هزینه خرید دستگاه در چند سال اول جبران می‌شود.»

نظر شما