شناسهٔ خبر: 17540864 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد خبرداد:

اولتیماتوم میرزاده به واحدهای زیانده/ فقط ۱ سال فرصت دارید

رئیس دانشگاه آزاد گفت:به روسای واحدهای زیان ده فرصت یک ساله داده می شود تا با اتخاذ تدابیر لازم، واحدهای متبوع را از زیاندهی خارج کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حمید میرزاده در چهاردهمین جلسه هیات امنای استان اردبیل گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یار و همراه امام (ره) و مقام معظم رهبری و سنگ صبور انقلاب بود که با صبر، سعه صدر و تدبیر، بحران ها را از سر کشور و انقلاب دور می کرد.

وی به کاهش جمعیت دانشجویی و وجود رقبای پرشمار در آموزش عالی کشور اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در پی یافتن راه حل ریشه ای برای اصلاح اقتصاد دانشگاه در واحدهای زیانده از جمله در استان اردبیل است.

رئیس دانشگاه آزاد دلیل اصلی زیان دهی واحدها را نیروهای مازاد عنوان کرد و گفت: درحال حاضر برای آنها دانشجویی در واحدها نیست.

میرزاده خاطرنشان کرد: با شرایط موجود، به صلاح دانشگاه نیست که اقتصاد آن بر شهریه دانشجویی متکی باشد بلکه باید اثربخشی آن از طریق صنعت و خدمات محقق شود.

وی عنوان کرد: تبدیل به احسن اموال، حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان و جذب کمک های مردمی ازجمله راه حل های اصلاح اقتصاد دانشگاه و جلوگیری از وابستگی به شهریه است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به مصوبات هیات های امنای استانی گفت: به روسای واحدهای زیان ده فرصت یکساله داده می شود تا با اتخاذ تدابیر لازم، واحدهای متبوع را از زیاندهی خارج کنند تا در جلسات هیات امنای آینده، در مورد آنها تصمیم گیری شود.

میرزاده به تعداد اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۳هزار و ۵۰۰ عضو تمام وقت با این دانشگاه همکاری می کنند.

وی اظهار داشت: ۱۳ هزار استادیار به بالا در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند اما ما باید همچنان در جذب هیات علمی تمام وقت کوشا باشیم چراکه جذب نیروهای حق التدریس به نفع توسعه کیفی دانشگاه نیست.

نظر شما