شناسهٔ خبر: 17537327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

همه مسلمانان به فرهنگ مهدویت نگاهی مشترک دارند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دیدگاه همه مسلمانان به مهدویت مشترک بوده و اختلافات در مورد این موضوع جزیی و اندک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه شنبه در دیدار جمعی از نخبگان و فعالان کانون های مهدویت استان افزود: مساله مهدویت یک مساله اصیل و ریشه دار در بین مسلمانان بوده و موضوعی تاریخی بین تمامی انبیا است و بارها علائم ظهور را بیان کرده اند.
به گفته وی موضوع مهدویت در ادیان مختلف بیان شده و در همه کتاب های آسمانی قبل هم به ظهور موعود اشاره شده است اما در قرآن آیات متعددی در این زمینه وجود دارد که به اهل تقوی وعده داده شده که حاکمیت زمین به صالحین و مومنان می رسد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در پر رنگ شدن فرهنگ انتظار در جوامع اسلامی، تصریح کرد: با ظهور انقلاب اسلامی انتظار و فرهنگ مهدویت پررنگ تر شد زیرا این انقلاب، نهضتی جهانی بود که در دنیا تاثیرات گذاشت و مهدویت نیز به عنوان یک موضوع جهانی را پررنگ تر کرد.
آیت الله شاهرودی با بیان اینکه کتب معتبر اهل سنت نیز به این مساله اشاره دارند و افزود: موضوع مهدویت در کتب معتبر اهل سنت بیان شده و قریب به اتفاق درمنابع معتبر اهل سنت به صورت مستقیم یا غیر مستقیم احادیث مربوط به حضرت مهدی(عج) را بیان کرده اند.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ مهدویت گفت: هر موضوع مهم و جدی از سوی دشمنان همواره مورد هجوم و تحریف بوده و فرهنگ مهدویت به علت اهمیت همواره از سوی دشمنان مورد تحریف واقع شده است.
به گفته وی دشمنان و شیاطین بزرگ امروزه به طور واضح و صریح مخالفت و نگرانی خود را از فرهنگ انتظار و مساله مهدویت بیان کرده و اقدامات مخرب آنها برای تحریف فرهنگ مهدویت نشانه جدی گرفتن مهدویت از سوی جبهه کفر است.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: به شکل های گوناگون با موضوع مهدویت مبارزه شده و تحقیقات و مطالعات وسیعی از سوی آمریکا و اسرائیل برای آشنایی با فرهنگ مهدویت با هدف تخریب و سوء استفاده از آن انجام شده است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

انتهای پیام /*

نظر شما