شناسهٔ خبر: 17537319 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خوشنویس ومعرق کاراستهبانی که راهنمای گردشگران هم هست

شیراز - ایرنا- علی اکبر کامران استاد خوشنویسی و معرق، همزمان راهنمای گردشگران در منطقه ایج استهبان نیز هست.

صاحب‌خبر -

وی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت:بیش ازهفت سال است در حوزه راهنمای گردشگران فعالیت می کنم و به این امر افتخار می کنم چرا که می توانم معرف جاذبه های زادگاهم شهر ایج استهبان به همگان باشم.
این هنرمند تاکنون در نمایشگاه های متعددی در حوزه خوشنویسی و معرق نیز شرکت داشته است.
کامران گفت:‌شهر ایج از قدمت تاریخی بسیار زیادی برخوردارو به اذعان بسیاری از باستان شناسان از تاریخی چند هزار ساله برخوردار است لذا می تواند مکان مناسبی برای حضور گردشگران ایرانی و خارجی تلقی شود.
این استاد خوشنویسی بیان داشت: از سال 1360 به صورت رسمی فعالیت خود را در حوزه خوشنویسی زیر نظر استاد احمد باروتی آغاز کردم و تا امروز شاگردان زیادی در این حوزه داشته ام.
علی اکبر کامران بیان کرد:متاسفانه نسل جدید شناخت چندانی ازهنر خوشنویسی ندارد و این مساله با توجه به اینکه کشور ایران از سابقه زیادی در عرصه هنر خوشنویسی برخوردار است، اصلا رضایت بخش نیست.
وی افزود: جا دارد زنگ خوشنویسی به صورت جدی در مدارس نهادینه شود چرا که لازم است دانش آموزان از سنین پایین با این هنر اصیل آشنا شوند.
این هنرمند ایجی با اشاره به اینکه تمایل دارد خانه بوم گردی احداث کند افزود: منطقه ایج علاوه بر دارا بودن سابقه تاریخی کهن از حیث غذاهای بومی سنتی، گیاهان دارویی و بسیاری ظرفیت های دیگر نیز حرف های زیادی دارد که می تواند برای هر گردشگری جالب توجه باشد.
این هنرمند 54 ساله ضمن قدردانی از حمایت های فرماندار استهبان و مدیریت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استهبان گفت:اگر حمایت بیشتری صورت گیرد می خواهم علاوه بر معرفی بیشتر جاذبه های تاریخی منطقه ایج به گردشگران، اشتغال زایی نیز داشته باشم چرا که اقلیم منحصر بفرد منطقه قابلیت ویژه ای به ایج بخشیده است.
شهر ایج با دارا بودن تاریخی کهن، طبیعتی بکر و جاذبه های فراوان طبیعی در 40 کیلومتری شرق استهبان قرار دارد.
استهبان در حدود 160 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.
خبرنگار:‌روح الله سعادتمندنژاد ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876

انتهای پیام /*

نظر شما