شناسهٔ خبر: 17537311 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتشار چند کتاب جدید از سوی نشر قطره

30054

کتاب‌های "مانا"، "منجی در صبح نمناک" و "گفت‌وگو با شیاطین" به بازار نشر عرضه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بازار ایسنا، نشر قطره کتاب مانا نوشته مهرناز شیرازی عدل را با تیراژ ۲۰۰ نسخه به چاپ رساند.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «...آن روز مانا اولش نفهمیده بود که چرا تا گلبرگ رفت یکهو توی دلش خالی شد. توی حرف‌های‌شان، چیزی کلاف پیچ در پیچ ذهنش را نخ‌کش کرده بود و بعد وقتی گلبرگ رفت، مانا نخ را گرفت و هی کشید. گره‌کلاف مدام کورتر می‌شد، اما سرنخ پیدا نمی‌شد...»

در ادامه آمده است: «...دیگر باران نمی‌آمد اما باد سردِ بیرون با بوی برف، داغی سر و صورتش را فرونشاند. ساختمان را دور زد و گوشه‌ای از باغ ویران، دورتر از عمارت به کُنده‌ای مانده از درختی کهن، تکیه کرد. مدت‌ها همان‌طور یک‌بَری سر پا ایستاد. او که این را نخواسته بود. بعد از اخراجش، فقط مدتی سررشته را گم کرده بود و نمی‌دانست دارد با زندگی‌شان چه کار می‌کند. اما اگر جَنَمش را داشت باید به خودش یکی راستش را می‌گفت؛ سررشته هنوز هم گم بود. خیلی وقت بود گم بود...»

«مانا» روایت گم‌گشتگی شخصیت‌های رمان میان گذشته، حال و آینده است. داستان خاندانی که چندین نسل است سررشته از دست‌شان در رفته و شیرازه‌ پیوندشان سال‌هاست از هم گسسته. «مانا» بازمانده‌ خاندان در این ویرانه، پی خود می‌گردد.

کتاب مانا در ۱۹۰ صفحه و با قیمت ۱۴ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

"منجی در صبح نمناک"؛  سیاسی‌ترین نمایش‌نامه‌ اکبر رادی

کتاب "منجی در صبح نمناک" نوشته اکبر رادی بوده و توسط نشر قطره به بازار کتاب عرضه شده است.

این کتاب که توسط حمیده‌بانو عنقا بازنگری و تلخیص شده، در گروه سیاسی‌ترین نمایش‌نامه‌های منتشر شده از سوی نویسنده قرار می‌گیرد.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: "این را از طرف من بده بهش. یک وقتی عصای بعثت من بود. و امروز... یادگار من است.

به او بگو، بگو وقتی این را دست می‌گیرد، یاد من باشد، یاد موهای من، که پایش سفید شد. بگو این قلم نیست؛ وصیت من است، تاریخچه همه رنج‌های من، که پیش او امانت می‌گذارم. و او برای حفظ حرمتش باید مثل من، مثل شمع، آب بشود و قطره قطره با خون بنویسد. و طوری بنویسد که زندگی می‌کند؛ وگرنه امانت مرا لکه‌دار کرده..."

این کتاب با تیراژ ۴۰۰ نسخه به چاپ رسیده است و به قیمت ۱۵ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مروری بر احوال دیکتاتورهای تاریخ معاصر

کتاب "گفت‌وگو با شیاطین؛ دیدار با هفت دیکتاتور" نوشته "ریکاردو اریزیو" نیز توسط نشر قطره به چاپ رسید.

در پشت جلد این کتاب آمده است: بر دیکتاتورهای تاریخ معاصر، کسانی که مسئول هولناک‌ترین فصل‌های آن بودند، چه می‌گذرد؟ و حالا که برکنار شده‌اند، یا در زندان و تبعید به سر می‌برند و یا فراموش شده‌اند، آیا همچون زمانی که بر سر قدرت بودند وحشت‌انگیز به نظر می‌رسند؟

در ادامه می‌خوانیم: عیدی امین، رییس‌جمهور خونخوار و اسبق اوگاندا که در عربستان سعودی به ‌سر می‌برد، همچنان در جنگ‌های آفریقا مداخله می‌کند. بوکاسا که پیش از مرگ خود را سیزدهمین حواری مسیح می‌نامید ادعا می‌کند که مخفیانه با پاپ گفت‌وگو می‌کند. سرهنگ منگیستو، دیکتاتور اسبق اتیوپی، همچنان از سال‌های وحشت سرخ دفاع می‌کند. خانمِ خوجه در سلول زندان خود در تیرانا هنوز معتقد است که پیروی از ایدئولوژی استالین کار درستی بوده. دوالیه، رییس‌جمهور اسبق هائیتی، از خدایان مذهب وُدو و انرژی خورشیدی سخن می‌گوید. خانم میلوشویچ از جنگ‌های یوگسلاوی سابق دفاع می‌کند. یاروزلسکی که هنوز در ورشو درگیر محاکمه است از تبعید خود به سیبری و دفاع از مرام مسکو در اروپای شرقی گفت‌وگو می‌کند. ریکاردو اُریزیو، خبرنگار ایتالیایی، در گفت‌وگو با شیاطین به جست‌وجوی این دیکتاتورهای سقوط‌ کرده برآمده و زندگی روزگار پس از قدرت افرادی را که نام‌شان مترادف با وحشت و مرگ است برملا کرده است.

چاپ دوم کتاب "گفت‌وگو با شیاطین؛ دیدار با هفت دیکتاتور" با ترجمه خجسته کیهان و با قیمت ۱۷ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.  

انتهای پیام

نظر شما