شناسهٔ خبر: 17536905 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

واحدی همت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو:

دستاوردهای برجام جز در وضع تحریم‌های جدید خلاصه نمی‌شود

مسئول فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد همدان گفت: دستاوردهای برجام در چیزی جز تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران و تمدید قانون ایسا و وضع تحریم‌های جدید خلاصه نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

علی رضا واحدی همت، مسئول فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، بیان داشت: برجام به یک سالگی خود رسید؛ اما حکایت دستاوردهای آن همان حکایت تقریبا هیچی است که رئیس کل بانک مرکزی گفت که قبل از اجرای برجام دلار ۳۶۰۰ تومان و نرخ بیکاری  ۱۱.۸ درصد بود؛ اما امسال در سالگرد اجرای برجام دلار به  ۴۰۰۰ تومان و نرخ بیکاری به ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود: مي گويند آمدن هواپيما يعني موفقيت برجام! قرار بود بعد از برجام بتوانيم نفت بفروشيم و پول آن را بگيريم؛ اما حالا هسته اي را فروخته ايم و تنها یک هواپيما گرفته ايم و مي گويند شكر كن... قرار بود پس از اجرای توافق کلیه تحریم ها لغو شود؛ اما روز به روز بر تحریم ها افزوده شد و مسئولان ما همچنان لبخند می‌زدند. سادهتر بگویم؛ دستاوردهای برجام در چیزی جز تعطیلی برنامه هسته ای ایران و تمدید قانون ایسا و وضع تحریم های جدید خلاصه نمی شود.

 

این فعال دانشجویی گفت: برجام به یک سالگی خود رسید؛ اما همچنان رکود اقتصادی سراسر کشور را فرا گرفته است، بیکاری همچنان مشکل اول کشور است، مشکلات اقتصادی دارد کمر مردم را می شکند و ماحصل برجام برای این مردم یک هواپیما بوده است.

 

واحدی تصریح کرد: تنها نقطه مثبت برجام این بود که به برخی نشان داد که به هیچ عنوان نمی توان به دشمن اعتماد کرد؛ البته امیدواریم که این یک درس بزرگ را آموخته باشند و دیگر چشم خود را به روی حقایق نبندند.

نظر شما