شناسهٔ خبر: 17535782 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

«کوری»؛ پرستار مهربان کودکان

در نمایشگاه2017 CES یک روبات بسیار مورد توجه بازدید‌کنندگان قرار گرفت و آن هم روباتی به نام کوری (Kuri) بود.

صاحب‌خبر -
روزنامه ایران: در نمایشگاه2017 CES یک روبات بسیار مورد توجه بازدید‌کنندگان قرار گرفت و آن هم روباتی به نام کوری (Kuri) بود.
 
این روبات که از سوی یک استارتاپ Mayfield Robotics برای نگهداری از خانه و کودکان ساخته شده دارای دو چشم گرد است که چهره او را برای همه بخصوص کودکان جذاب کرده است. چشمان کوری به دوربین با کیفیت (1080p) مجهز است و می‌تواند عکس و فیلم بگیرد. کوری به وای فای، بلوتوث و چرخ محکم مجهز است که می‌تواند براحتی روی کفپوش و فرش و موکت حرکت کند. در سینه این روبات چراغ LED تعبیه شده و رنگ نور آن قابل تغییر است.
 
گفتنی است کوری بیشتر از یک دوربین امنیتی عمل می‌کند و در حقیقت یک دستیار چند منظوره است، چرا که این روبات به گونه‌ای طراحی شده است که ضمن گشت زنی در خانه به اعضای خانه نیز کمک می‌کند و حتی می‌تواند نقش مربی را برای حیوانات داخل خانه بازی کند. می‌تواند موزیک پخش کرده و برای کودکان داستان بگوید. قابلیت تشخیص صداهای افراد خانه را از یکدیگر دارد و با 4 میکروفون، آماده شنیدن فرمان‌های صوتی و اجرای آن است.این روبات دارای حسگر لیزری است و به وسیله ریموت هم کنترل می‌شود.
 
با سنسور و نقشه‌ای هم که دارد با موانع خانه برخورد نمی‌کند و براحتی تشخیص می‌دهد که هر اتاق متعلق به چه کسی است.کوری با تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید و ios سازگار است و با اپلیکیشنی که روی این سیستم‌ها نصب می‌شود، قابل تنظیم است، این روبات دوست داشتنی 20 اینچ قد و 14 پوند وزن دارد. قیمت این روبات 699 دلار تعیین شده است و اکنون در بازار به فروش می‌رسد.

نظر شما