شناسهٔ خبر: 17535777 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

1/

نگاهی از درون به اوضاع رژیم صهیونیستی/سیاهپوستان ساکن فلسطین اشغالی به دنبال چه هستند؟

خبرگزاری میزان- تصاویر ساکنان خشگمین و رفتار قهرآمیز پلیس رژیم صهیونیستی بیانگر تضادی بنیادین در درون فلسطین اشغالی است به گونه‌ای که موجب شد بسیاری از دانشمندان علوم اجتماعی و تحلیل‌گران سیاسی نگاهی از درون و نزدیک به رژیم صهیونیستی داشته باشند و با آنچه که به صورت واقعی و روزمره در منطقه اشغالی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی می‌گذرد آشنا شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، تصاویر ساکنان خشگمین و رفتار قهرآمیز پلیس رژیم صهیونیستی بیانگر تضادی بنیادین در درون این جامعه است به گونه‌ای که موجب شد بسیاری از دانشمندان علوم اجتماعی و تحلیل‌گران سیاسی نگاهی از درون و نزدیک به رژیم صهیونیستی داشته باشند و با آنچه که به صورت واقعی و روزمره در منطقه اشغالی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی می‌گذرد آشنا شوند.


نگاهی از درون به رژیم صهیونیستی

صهیونیست های ساکن فلسطین اشغالی به سه دسته تقسیم می‌شود؛ گروه اول «اشکنازی» که درجه یک به شمار می روند.

گروه دوم «استازی‌ها» هستند که طبقه نسبتا متوسط فلسطین اشغالی را تشکیل می‌دهند. 

گروه سوم موسوم به «مزراحی» هستند که جزو طبقه پایین به‌ شمار می‌روند و در دهه 60 و 70 میلادی بالاجبار از اتیوپی و سودان به فلسطین اشغالی کوچانده شدند و عمدا مشاغل دشوار برعهده این اقلیت بوده و بیشتر در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مزارع فعالیت می‌کنند.

اسرائیل

این گروه که به شدت تحت استثمار و فشار رژیم جعلی اسرائیل هستند اختلافات عقیدتی بسیاری با سردمداران این رژیم دارند.«مزراحی»‌ها در دهه اخیر اعتراض و انتقاد خود را به سیاست‌های سلطه‌جویانه حاکمان رژیم صهیونیستی بصراحت اعلام کردند و خواستار داشتن حقوق مساوی با دیگر ساکنان فلسطین اشغالی و برخورداری از حقوق شهروندی هستند. 

سرائیل

جمعیت «مزراحی»‌ها نزدیک به 100 هزار نفر است که 1.5 درصد جمعیت رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند. با این حال آنها هیچ‌گونه نفوذ سیاسی ندارند. از این رو فشار‌های اجتماعی، میزان جنایت و قتل‌های درون‌خانوادگی را در این شاخه از جمعیت رژیم صهیونیستی افزایش داده است. حداقل 30 مورد قتل در بین آنها تاکنون به علت فشار زندگی به سبب بیکاری و نداشتن درآمد به ثبت رسیده است که افراد زن و فرزندان خود را به قتل رسانیده و خود نیز خودکشی کرده‌اند.

 اسرائیل


رژیم صهیونیستی با فقدان استراتژی مطلوب جمعیتی و همچنین کمبود نیروی کار مواجه است و با کوچاندن «مزراحی‌»ها از اتیوپی و دیگر نقاط قاره سیاه در پی استفاده از آنها در مشاغل دشوار بود. 

بسیار از کارشناس ها نقش این طبقه را در فلسطین اشغالی همانند سیاهپوستان آمریکایی می‌دانند که واشنگتن هیچ حق و حقوقی برای آنها قائل نیست. 

 اسرائیل

پلیس رژیم صهیونیستی نیز صدای اعتراض آنها را که عمدتا به سیاست‌های نظام آپارتاید در درون سرزمین‌های اشغالی است در نطفه خفه می‌کند.

مشکلات فوق سبب شده است که این گروه سیاه پوست پست ترین جایگاه اجتماعی را در رژیم صهیونیستی تصاحب نمایند . از این رو در شرایط سخت و بدون امکانات ، زندگی فقیرانه ای دارند و آمار بیکاری در میان آنها بسیار بالاست . 

«ادوارد کوریگان» حقوق‌دان و فعال در حوزه حقوق بشر می‌گوید سیاه‌پوستان باید سه بار در روز به مقامات محلی گزارش بدهند؛ بعد از ساعت 10 شب برای آن‌ها قانون منع آمد و شد برقرار می‌شود و تا صبح ادامه دارد. آنها نمی‌توانند کار کنند و از حمایت حداقلی برخوردارند. به عنوان مثال پناه‌جویان سیاه‌پوست آفریقایی به شدت در تل آویو مورد استعمار قرار می‌گیرند. در تل آویو اعراب فقیر در مقابل پناهجویان آفریقایی قرار داده می‌شوند و مقامات این دو گروه را به رقابت وا می‌دارند. 

همچنین رژیم صهیونیستی به طور غیر رسمی و بر اساس نوعی سیاست نانوشته، جمعیت سیاه‌پوست را کنترل می‌کند و بدون اینکه به آنها چیزی بگوید، مانع زاد و ولد آنها می‌شود... آنها اگر این داروی کنترل زاد و ولد را مصرف نکنند نمی‌توانند وارد اسرائیل شوند.

اسرائیل



شورش صهیونیست های رنگین‌پوست علیه صهیونیست های سفیدپوست

پایگاه «میدل‌ایست‌ای» در گزارشی تحلیلی به این مسأله می‌پردازد که رژیم صهیونیستی با استفاده از ایده دشمن خارجی (فلسطین) سعی می‌کند که نوعی هراس را به ساکنان فلسطین اشغالی به خصوص صهیونیست های رنگین‌پوست تزریق کند تا از اعتراض واقعی به شرابط اسفبار اقتصادی، بهداشی، و نبود خدمات اجتماعی خود خودداری کنند.

 اسرائیل

اما براساس این گزارش، این سیاست سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه «مزراحی» کارایی خود را از دست داده چرا که در سال های اخیر «مزراحی » ها در چندین نوبت تظاهرات وسیعی علیه رژیم حاکم صهیونیستی انجام دادند به طوری که تمام رسانه‌های جهان مجبور شدند که سکوت خود را درباره شکاف طبقاتی فلسطین اشغالی را بشکنند و این تظاهرات را پوشش دهند.

اسرائیل



اسرائیل

اواخر سال  2013 جهان از شنیدن خبری در تل آویو دچار حیرت شد، چرا که گفته شد مسئول یک مرکز اهدای خون یک نماینده اتیوپی تبار به نام «تامانو شاتو» را زمان اهدای خون نپذیرفت. 

اسرائیل

اسرائیل

در اردیبهشت سال 1394 شمار زیادی از صهیونیست های آفریقایی به ویژهن اهل اتیوپی با تظاهرات در خیابان های شهر تل آویو به نژادپرستی در فلسطین اشغالی اعتراض کردند.

این تظاهرات با رفتار خشن پلیس مواجه شد و شماری زیادی از آنها زخمی شدند.

این تظاهرات در واکنش به انتشار فیلمی در اینترنت بود که نشان می داد چند پلیس سفیدپوست یک پلیس صهیونیست سیاه پوست را کتک می زنند.


ادامه دارد....

نظر شما