شناسهٔ خبر: 17535652 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تحلیلگر سیاسی سوریه مطرح کرد:

سنگ‌اندازی و کارشکنی عربستان در مسیر مذاکرات آستانه

فارس

تحلیلگر سیاسی سوریه گفت: عربستان با ممانعت از حضور برخی گروه‌های مسلح تحت حمایت خود در نشست آستانه به دنبال کارشکنی در مسیر حل سیاسی بحران سوریه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حسام شعیب، تحلیلگر سیاسی سوریه اظهار داشت: گروه های مسلح مزدور عربستان که ایدئولوژی های فکری و دینی وهابیت رژیم آل سعود را دارند با سرکشی از حضور در نشست آستانه، کارشکنی عربستان برای هر گونه تلاش در مسیر حل سیاسی بحران سوریه به دور از خونریزی را ثابت می کند.

وی افزود: این گروه ها از روز اول برای اجرای دستورهای رژیم آل سعود تاسیس شدند تا به نیابت از این رژیم، سوریه را نابود کنند.

تحلیلگر سوری با بیان اینکه نقش عربستان در جنگ تحمیلی علیه سوریه تنها به حمایت نظامی و مالی از تروریست ها محدود نمی شود، افزود: رژیم آل سعود با اعطای امتیازهای سیاسی به تروریست ها می خواهد آنها را در چشم ملت سوریه به عنوان یک مرجع مورد اعتماد نشان بدهد.

شعیب گفت: عربستان، مردم سوریه را که حامی دولت قانونی و ارتش کشورشان هستند، از ادای فریضه حج باز می دارد و دفاتر ائتلاف معارضان سوریه واقع در خاک ترکیه را تنها میانجی بین خود و شهروندان سوری می داند که خواهان رفتن به سفر حج هستند و این رفتارها محکم ترین دلیل بر استفاده سیاسی آل سعود از مقدسات مسلمانان در خاک عربستان است.

وی تاکید کرد: سکوت نهادهای اسلامی در برابر رفتارهای رژیم آل سعود که هیچ ارتباطی با آموزه های دین اسلام ندارد و تنها به منع حجاج سوری از ادای فریضه حج محدود نمی شود بلکه حجاج همه کشورهای اسلامی را که با سیاست هایش همسو نیستند مثل جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای آفریقایی و غیره را نیز شامل می شود، ثابت می کند که این نهادها هوادار سیاست رژیم آل سعود هستند و از این طریق دستاوردهایی سیاسی و مالی کسب می کنند.

شعیب از کشورهای اسلامی قدرتمند و فعال در منطقه مثل ایران و کشورهای ذیربط مثل عراق، مالزی و پاکستان خواست تدابیر کاربردی در مقابله با استبداد رژیم ال سعود به کار گیرند و اداره امور مقدسات اسلامی را به همه مسلمانان جهان واگذار کنند به گونه ای که تحت سلطه نظامی و سیاسی قرار نداشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما