شناسهٔ خبر: 17528130 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

واکنش بازارهای مالی جهانی به تحلیف ترامپ

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: تضعیف ارزش دلار در پی برگزاری مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رییس جمهوری تازه آمریکا، کاهش قیمت طلا و سکه در بازار را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -
صراط:  رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: تضعیف ارزش دلار در پی برگزاری مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رییس جمهوری تازه آمریکا، کاهش قیمت طلا و سکه در بازار را به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا ، «محمد کشتی آرای» ، درباره آخرین وضعیت بازار طلا و جواهر گفت: قیمت اونس جهانی طلا امروز در قیاس با آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه) نزدیک به 14 دلار افزایش را تجربه کرد.به گفته این مسوول، دلیل اصلی این رشد قیمتی، جابجایی رییسان جمهوری آمریکا و آغاز به کار دونالد ترامپ بود که با واکنش منفی بازارهای مالی جهانی و در نتیجه افت قیمت دلار همراه شد.

کشتی آرای توضیح داد: به طور معمول جابجایی بالاترین مقام اجرایی هر کشور می تواند به معنای تغییر سیاست های کلی بویژه سیاست های اقتصادی باشد و در این مورد، شاهد عکس العمل منفی بازارهای مالی به این رخداد بودیم.وی ادامه داد: برخلاف بازارهای جهانی، کاهش قیمت دلار در ایران موجب شد قیمت طلا و سکه همانند هفته گذشته سیر نزولی را ادامه دهد؛ به طوری که قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید از 11 میلیون و 950 هزار ریال در شنبه هفته گذشته (بیست و پنجم دی ماه)، امروز با 140 هزار ریال کاهش به 11 میلیون و 710 هزار ریال رسید.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در چهارراه استانبول تهران را بر قیمت داخلی طلا و سکه بی تاثیر برشمرد.

برپایه اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 14، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 713 هزار ریال، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح 11 میلیون و 500 هزار ریال و هر نیم سکه پنج میلیون و 980 هزار ریال فروخته شد.هر قطعه ربع سکه طلا سه میلیون و 180 هزار ریال، سکه گرمی دو میلیون و 70 هزار ریال و هر گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 143 هزار و 20 ریال قیمت گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما