شناسهٔ خبر: 17527080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در ستادعتبات عالیات گیلان خبر داد؛

سهم ۲ میلیارد تومانی استان گیلان برای بازسازی عتبات عالیات

رودسر- نماینده ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات گیلان از سهم دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی استان برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد لاکانی در جلسه ستاد عتبات عالیات شهرستان رودسر که پیش از ظهر شنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در بخش برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی عملکرد استان گیلان  بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به کمک ۳۵ میلیاردی ریالی مردم گیلان درقالب نذورات برای برگزاری این همایش بزرگ مسلمانان، افزود: انتظار می رود در سال آینده نیز این کمک ها معنوی و مالی مردم استان افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه شهرستان رودسر نیز نقش مهمی در این کمک ها داشته است، خاطرنشان کرد: اربعین یک نمایش بزرگ از اقتدار شیعیان  و بزرگترین تجمع مردمی در جهان محسوب می شود.

وی در ادامه به بازسازی عتبات اشاره وتصریح کرد:حضور در عراق و بازسازی حرم های امامان معصوم (ع) و ائمه اطهار، بازخورد های مثبتی در همه بخش های دینی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی به دنبال دارد.

به گفته این مسئول از سوی ستاد عتبات عالیات  برای هر استان سهمی برای بازسازی درنظر گرفته شده که سهم گیلان از این حیث دو میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان است.

اعزام ۲۰ هزار گیلان به همایش اربعین حسینی(ع)

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان نیز در ادامه این جلسه با اشاره برپایی چهار موکب در طول اربعین حسینی (ع) از سوی استان، خاطرنشان کرد: این موکب ها شامل دو موکب در شرق گیلان و دو موکب در رشت بوده است.

غلامرضا عباسپور با اشاره به اعزام  ۲۰ هزار زائر گیلانی درمراسم اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه روند اعزام ها به خوبی صورت گرفت و مشکل خاصی دراین زمینه وجود نداشته است.

کمک ۳۰۰ میلیونی شهروندان رودسری به همایش اربعین حسینی(ع)

در ادامه این جلسه فرمانداری رودسر اظهار کرد: شهرستان رودسر با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته به خوبی و با نظم و انضباط  عمل کرده است.

امیر جانبازی با بیان اینکه شهرستان رودسر ۳۰۰ میلیون  تومان کمک های نقدی و غیر نقدی  برای اربعین جمع آوری کرد، افزود: ستاد عتبات عالیات رودسر یکی ازموفق ترین موکب ها در عراق بوده است.

نظر شما