شناسهٔ خبر: 17527021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا-در هفته پایانی دی ماه در چهارمحال و بختیاری 132خبر منتشر شد که اخبار اقتصادی در این هفته در صدر قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این هفته سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از خبرهای شاخص مورد توجه قرار گرفت.
سردار حسین دهقان در این هفته در سفر به چهارمحال و بختیاری علاوه بر شرکت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان از سه طرح تولیدی اقتصاد مقاومتی نیز دیدن کرد.
وزیر دفاع در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد برجام برای کشور یک مساله ملی است.
در این هفته مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای نظارت و برخورد قاطع با متخلفان قانون پسماند، 18شهردار و دهیار بدلیل دفن غیراصولی زباله به دادگاه معرفی شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در این هفته در همایش بررسی علمی نمد در شهرکرد از فراهم شدن مقدمات لازم برای کسب عنوان شهر جهانی نمد به نام شهرکرد از سوی یونسکو خبر داد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در این هفته اعلام کرد بهسازی و روکش آسفالت 105 کیلومتر از جاده های این استان آماده بهره برداری است.
همزمان با سراسر کشور در این هفته بهره برداری از35 تخت روانپزشکی در بیمارستان روانپزشکی سینای جونقان شهرستان فارسان آغاز شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون برای 20 هزار واحد مسکن مهر این استان تعیین تکلیف شده است.
در این هفته مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری چهارمحال و بختیاری از فرسایش سالانه 32 میلیون تن خاک در استان خبر داد و گفت: این استان با فرسایش سالانه 20 تن خاک در هکتار بالاترین نرخ فرسایش خاک کشور را دارد.
رئیس پلیس راهور چهارمحال وبختیاری این هفته از معرفی 800 راننده متخلف خودرو و موتورسیکلت این استان به دادگاه خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان رتبه نخست کشور را در ریشه کنی بیماری های دامی VHS در مزارع پرورش ماهی سردابی و کنترل بیماری PPR (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) در سال جاری کسب کرد.
در این هفته کمیته فضای مجازی ستاد دهه فجر چهارمحال و بختیاری با تشکیل نخستین جلسه در حوزه هنری استان کار خود را آغاز کرد.
فرماندار بروجن این هفته اعلام کرد: بدنبال لغو قرارداد 35 نفر از کارگران یک شرکت زِیرمجموعه مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری، با تمهیدات اندیشیده شده و جابه جایی پیمانکار داخلی شرکت امکان بکارگیری مجدد این کارگران تا پایان هفته جاری ممکن شد.
موعود بنیادی فر داور بین المللی چهارمحال و بختیاری در این هفته در هفدهمین هفته از رقابت های لیگ برتر دیدار حساس تیم های تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان در تبریز را قضاوت کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری این هفته در سفر به تهران در نشست کمیته مدیریت آب گفت: موضوع انتقال آب بین حوضه ای کارون و زاینده رود در سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بررسی و تبادل نظر کارشناسی قرار گرفت.
سقوط یکدستگاه آمبولانس به دره بدلیل کولاک و لغزندگی جاده در حد فاصل گردنه چری شهرستان کوهرنگ یکی از خبرهای حوادث این هفته بود.
این هفته مهران رئیسی نافچی ،سرپرست تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جدید هیات وزنه برداری چهارمحال و بختیاری انتخاب شد.
در این هفته عملیات اجرایی ساخت هشتمین خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد 15 خرداد کشور در آیینی با حضور سرپرست بنیاد 15 خرداد در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در این هفته از کاهش 16 درصدی بارش ها در این استان خبر داد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی این هفته از راه اندازی فراکیسون پیشگیری از اعتیاد در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
مرکز کوهورت شهرکرد ( مرکز تحقیقات مدل سازی درسلامت) و آزمایشگاه و بیوبانک کوهورت دانشگاه علوم پزشکی، پژوهشکده علوم پایه سلامت چهارمحال وبختیاری این هفته با حضور معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، مشروح این اخبار به همراه خبرهای ویژه و گزارش های تصویری در وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی به آدرس http://www.irna.ir/chb و در کانال تلگرامی این خبرگزاری به آدرس https://telegram.me/irnashahrkordقابل مشاهده است.
گزارش: محمود رئیسی
2097

انتهای پیام /*

نظر شما