شناسهٔ خبر: 17523570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:

ولایت فقیه از عوامل مهم در ارتقای اقتدار نظام اسلامی است

خرمشهر ـ فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: ولایت فقیه، باورهای دینی و مردم عوامل مهم در ارتقای اقتدار نظام اسلامی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوار پور در آیین تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس بر لزوم توجه به عوامل موثر در اقتدار نظام اسلامی تاکید کرد و متذکر شد: اگر عواملی که عزت و اقتدار نظام اسلامی را ارتقا می دهند در نظر گرفته نشوند اقتدار نظام اسلامی در برابر حوادث پیش رو و در مقابل تهدیدها حتما شکننده خواهد بود و توان مقابله بسیار ضعیف می شود.

وی از رهبری و لایت به عنوان یکی از عوامل مهم در حفظ اقتدار نظام یاد کرد و گفت: یکی از عوامل مهمی که در اقتدار نظام موثر است وجود رهبری است که از باورهای مردم و ملت نشات گرفته است.

وی ولایت فقیه را دارای تاثیر مهم در دوران های مختلف تاریخی کشور دانست و بیان کرد: ولایت فقیه در دوره ها، حوادث پیش رو، موفقیت ها یک پشتوانه قوی و یک ستون محکم بود و جایگاه خود را به خوبی نشان داد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان نقش آفرینی ولایت فقیه در حوادث سیاسی، دوران انقلاب و دفاع مقدس را به عنوان نمونه ای از این تاثیرات برشمرد و افزود: همه باید نقش ولایت فقیه را به عنوان محور اصلی قرار داده و به وجود این نقش در هدایت مردم کمک کنند.

سردار شاهوار پور باورهای دینی را دیگر عامل استحکام بخشی به نظام اسلامی دانست و گفت: باورهای دینی ملت ایران و اسلام که باعث می شود ملت ها و امت ها در کنار هم قرار بگیرند نگاهی بود که توسط امام رونمایی شد و مردم آن را باور کردند.

وی گفت: این باور در طول تاریخ وجود داشته و از طریق نظام اسلامی این باورها به عنوان محور و منشا همه اقدامات قرار گرفت و باعث شد دشمنان از این رویکرد وحشت کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان باور و اعتقاد ایثارگران، رزمندگان و خانواده شهدا و ملت اسلامی را عاملی کلیدی در نبود جرات کافی در دشمنان برای اقدام های نظامی علیه ایران اسلامی دانست.

سردار شاهوار پور نشانه گیری اعتقادات و باورهای جوانان از سوی دشمنان و بدخواهان را موضوع مهم و نیازمند توجه جدی دانست و گفت: آنچه که باید به آن توجه شود اقدام دشمنان در حوزه واقعی و فضای مجازی است که می تواند اثرات منفی روی قشر جوان داشته و باعت تعدی به حریم ها شود.

وی افزود: باید مراقب بود و به خاطر داشت امروزه دشمن با همه توان در حوزه تخریب و تضعیف باورهای دینی که خمیر مایه حرکت اصلی حزب الله و نظام اسلامی است برآمده است.

شاهوار پور با اشاره به تعبیر رهبری از قتل عام جوانان در فضای مجازی، بیان کرد: نیروهای انقلاب، فرهنگ انقلاب و همه آنانی که دلداده واقعی این نظام هستند باید دقت کنند که با وحدت و توجه داشتن به حوادث با همه توان در برابر این هجمه دشمن ایستادگی کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در ادامه به تشریح نقش مردم به عنوان دیگر عامل مهم و موثر در ارتقای امنیت ملی پرداخت و بیان کرد: نقش مردم در ارتقای امنیت ملی و توانمندی اجتماعی نقشی بسیار موثر است.

وی ادامه داد: لزوم توجه به نقش مردم نیز توسط ولایت فقیه و امام راحل مطرح شد و تاکید شد که باید در همه موضوعات و چالش ها برای مردم هم سهمی قائل شد.

سردار شاهوار پور اظهار کرد: اگر در این موارد مردم سهم داشته باشند بدون شک موفقیت حداکثری به دست می آید اما اگر برای مردم سهمی در نظر گفته نشود حتما باید به موفقیت خود شک کرد.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت مردم برای ارتقای توانمندی های سپاه را یکی از ماموریت های این نهاد خواند و افزود: یکی از تلاش های سپاه این است که که مردم را با رویکرد بسیج به سمت بسیجی شدن سوق دهد و نظام اسلامی را با این رویکرد در شأن و منزلت خود ارتقا داده در برابر تهدیدها بیمه کند.

وی ادامه داد: امروز بسیج با توسعه فرهنگ انقلابی که برخواسته از باور انقلابی مردم است در تلاش است که حلقه وصل مسئولان، کارگزاران و مردم باشد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان حضور نیروهای مردمی در کنار نیروهای مسلح، نقش مردم در برگزاری مراسم هایی همچون موسم اربعین را نمونه ای شاخص از تاثیر گذاری مردم و بسیج مردمی دانست.

سردار شاهوار پور با بیان اینکه ظرفیت مردم برای ارتقای توانمندی های مردم یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد، به حضور همیشگی مردم در کمک رسانی تاکید کرد و آنان را منبعی پایان ناپذیر خواند.

وی در ادامه به تودیع و معارفه فرمانده سپاه خرمشهر اشاره و این شهر را دارای اهمیت خاص خواند و بیان کرد: خرمشهر نامی آشنا برای همه و دارای تقدسی خاص برای اقشار مختلف به ویژه رزمندگان است که حضور و خدمت در این شهر نیز اتفاقی نیست و افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان خدمات سرهنگ مجید حسین زاده فرمانده پیشین خرمشهر را شایان توجه دانست و افزود: حسین زاده برای تصدی مسئولیت در محلی دیگر در نظر گرفته شده است و بدون شک کسی که در خرمشهر پرونده ای این چنین درخشان دارد در محل خدمتی دیگر نیز موفق خواهد بود.

سردار شاهوارپور در پایان از خدمات خردمند فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر نیز به نیکی یاد کرد و همکاری و تعامل با وی برای رسیدن به اهداف را خواستار شد.

نظر شما