شناسهٔ خبر: 17518268 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی عملکرد حوزه‌های مختلف دریایی کشور در آمارنامه دریایی

30057

با توجه به اهمیت آمار و اطلاعات منسجم در حوزه دریا، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی آمارنامه دریایی ایران را در سال جاری به منظور یکپارچه‌سازی اطلاعات منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امیرحسین صفرقلی، دبیر گروه مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی ضمن تاکید بر اهمیت آمار و اطلاعات در حوزه دریا و نقش آن در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها گفت: با توجه به گستردگی و تنوع بخش‌های مختلف دریایی و همچنین نبود آمار منسجم و یکپارچه در این حوزه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از سال 93 تدوین آمارنامه دریایی ایران را دستور کار خود قرار داده و در پی این اقدام آمارنامه دریایی در سال 95 منتشر شده است. 

صفرقلی افزود: در این کتاب که به صورت سالیانه بروزرسانی می‌شود، سعی شده عملکرد حوزه‌های مختلف دریایی همچون استان‌های ساحلی، شیلات، ساخت و تعمیر شناور، بنادر و حمل‌ونقل دریایی، گردشگری دریایی، آموزش و تحقیقات، صنایع فراساحل، امنیت دریایی و آبنگاری و تهیه چارت‌های دریایی مورد بررسی قرار گیرد. 

دبیر گروه مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی ستاد توسعه علوم و صنایع دانش‌بنیان دریایی با توجه به ضرورت بروزرسانی آمار و اطلاعات در حوزه دریا اظهار کرد:  به دنبال استقبال جامعه دریایی از تهیه و انتشار نسخه‌های قبل، آمارنامه دریایی ایران در سال 1395 تهیه و منتشر شد که مسلما انتشار مستمر آن می‌تواند نقش مؤثری در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در این حوزه داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از نظرات و پیشنهادات متخصصین و سازمان‌های دریایی در جهت بهبود و تکمیل آمارنامه دریایی در سال‌های آتی استقبال کرده و امیدوار است که مطالب ارائه شده در این کتاب برای جامعه دریایی کشور مفید واقع شود.

انتهای پیام

نظر شما