شناسهٔ خبر: 17508973 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورزش کرمانشاه در هفته ای که گذشت/

ازقطعی شدن میزبانی جام جهانی کشتی تا قهرمانی کیهانی در دو صحرانوردی کشور

کرمانشاه- ایرنا- ورزش کرمانشاه در هفته جاری (25 دی تا اول بهمن) رویدادهای متنوعی را پشت سرگذاشت که از جمله آن ها می توان به قطعی شدن میزبانی جام جهانی کشتی آزاد تا قهرمانی کیهانی دونده کرمانشاهی در رقابت های دو صحرانوردی کشور اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری ورزش کرمانشاه در هفته گذشته اعلام خبر قطعی حضور تیم منتخب کشتی استان در رقابت های بین المللی جام دانکلوف بلغارستان بود که محمدحسین محبی رئیس هیات کشتی کرمانشاه آن را در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد.
وی افزود: این تصمیم فدراسیون مبنی بر اعزام تیم کشتی آزاد کرمانشاه به جام دانکلوف بلغارستان، به دلیل کسب نایب قهرمانی رقابت های قهرمانی کشور و میزبانی خوب چندین دور رقابت در سطح ملی و بین المللی طی دو سه سال اخیر بود.
محبی خاطرنشان کرد: رقابت های جام دانکلوف، پنجم فروردین 96 در شهر روسه بلغارستان با حضور کشورهای صاحب نام کشتی جهان مانند روسیه، آمریکا، گرجستان، ازبکستان قزاقستان و ... برگزار خواهد شد.

** دو قایقران کرمانشاهی خود را برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی آماده می کنند
رئیس هیات قایقرانی استان کرمانشاه گفت: هادی جعفری و مسلم سلیمی دو قایقران کرمانشاهی با دعوت به اردوی تیم های آب های آرام و کانوکانادایی خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان و آسیا آماده می کنند.
محمد سهراب بیگ خاطرنشان کرد: اولین مرحله از اردوی تیم ملی آبهای آرام جوانان ایران از 29 دی تا 19 بهمن در دریاچه آزادی تهران برگزار می شود.
وی گفت: همچنین دومین اردوی تیم ملی کانوکانادایی کشورمان نیز از 29 دی تا 10 بهمن با حضور 9 قایقران برگزار می شود.

** تفاهم نامه میزبانی کرمانشاه برای رقابت های جام جهانی کشتی امضا شد
با امضای تفاهم نامه میان اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و صابر رحیمی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، برگزاری رقابت های جام جهانی کشتی در کرمانشاه قطعی شد.
پیش از آن و به دنبال اعطای میزبانی رقابت های جام جهانی کشتی آزاد به کرمانشاه که قرار است یک ماه دیگر برگزار شود، برگزاری نهایی آن منوط به همکاری استانداری کرمانشاه و موافقت اسدالله رازانی با این رویداد مهم جهانی اعلام شده بود.
رقابت های جام جهانی کشتی آزاد با حضور هشت تیم اول دنیا 29 بهمن امسال در مجموعه ورزشی حضرت امام (ره) کرمانشاه برگزار خواهد شد.

** واگذاری پروژه های ورزشی به بخش خصوصی از مهمترین برنامه های این اداره کل است
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، ایجاد وحدت و همدلی بین جامعه ورزشی و واگذاری پروژه های ورزشی به بخش خصوصی را از مهمترین برنامه های خود عنوان کرد و گفت: ایجاد همدلی، وحدت و یکپارچگی در جامعه ورزش استان اولین و مهمترین هدفی است که دنبال می کنم چرا که معتقدم تا وحدت و یکرنگی بین این خانواده بزرگ 120 هزار نفری نباشد نمی توان کاری از پیش برد.
صابر رحیمی همچنین یکی از سیاست های کاری خود را برون سپاری ورزش (واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی)عنوان کرد و افزود: ماده 27 قانون نیز امکان واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی به مدت 10 تا 15 سال را داده است و در همین راستا نیز دفتر جذب سرمایه گذاری و جلب خیرین ورزشی نیز به زودی راه اندازی تا افرادی که تمایل به ورود به حوزه اقتصادی ورزش را دارند بتوانند راحت تر وارد این عرصه شوند.
وی خاطرنشان کرد: مطمئنا اگر این کار صورت گیرد، ورزش شهرستان های ما تا 10 - 15 سال آینده از لحاظ بودجه و اعتبار تامین خواهد شد و مشکل مالی نخواهد داشت.

** رشته گلف در کرمانشاه پیشرفت بسیار خوبی داشته است
رئیس فدراسیون گلف در دیدار با رئیس و نایب رئیس هیات گلف با ابراز رضایت از عملکرد هیات کرمانشاه، گفت: این رشته ورزشی در کرمانشاه طی سال های اخیر از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و به یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه توسعه همگانی رشته گلف تبدیل شده است.
کیکاوس سعیدی برگزاری مرتب مسابقات استانی، کسب مقام های مناسب در مسابقات قهرمانی کشور، برعهده گرفتن اردوی تیم ملی وودبال و کشاندن این رشته به دانشگاه ها و مدارس همه از جمله اقدام هایی بوده که در هیات گلف کرمانشاه انجام شده است.

** طرح استعدادیابی گلف در کرمانشاه اجرا می شود
در ادامه این دیدار، الهام اکبری رئیس هیات گلف استان کرمانشاه نیز ضمن قدردانی از توجه رئیس فدراسیون به هیات کرمانشاه، از برگزاری طرح استعدادیابی در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های پیش روی هیات گلف کرمانشاه، اجرای طرح استعدادیابی است که این مهم در بهمن ماه حتما انجام خواهد شد.
اکبری همچنین از برگزاری مجمع عمومی هیات گلف استان کرمانشاه تا پایان سال و به منظور تبادل افکار و اطلاعات با اعضای مجمع و ارزیابی از آخرین وضعیت هیات خبر داد.

** 2 ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران دعوت شدند
رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه از دعوت 2 ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران برای شرکت در رقابت های جام جهانی خبر داد و گفت: حامد رشیدی در وزن 70 کیلو و بهمن تیموری در وزن 74 کیلوگرم کشتی گیرانی هستند که با نظر کادر فنی به اردوی تیم ملی بزرگسالان کشورمان دعوت شده اند.
محمدحسین محبی افزود: اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران با حضور 19 ورزشکار از چهارم تا شانزدهم بهمن در خانه شماره شماره یک تهران برگزار می شود.

** بانوان پینگ پنگ باز کرمانشاهی در مسابقات انتخابی تیم ملی به میدان می روند
دبیر هیات پینگ پنگ استان کرمانشاه از حضور ندا و سارا شهسواری در مرحله انتخابی رقابت های تیم ملی پینگ پنگ بانوان کشور خبر داد و گفت: در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون تنیس روی میز، ندا شهسواری با 9امتیاز در رده اول و سارا شهسواری نیز با چهار امتیاز در مکان یازدهم قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه براساس تصمیم سرمربی تیم ملی 18 ورزشکار اول رنکینگ بانوان ایران مجوز حضور در رقابت های انتخابی را پیدا کردند از برگزاری مسابقات انتخابی در دو مرحله خبر داد و گفت: مرحله اول طی روزهای ششم تا هشتم بهمن و مرحله دوم نیز در روزهای نهم و دهم همین ماه برگزار می شود.

** دو ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی واترپلو دعوت شدند
رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو از دعوت دو ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی واترپلوی ایران خبر داد و گفت: ارشیا الماسی و محمدجوادعباسی دو ورزشکار دعوت شده به اردو هستند که در کنار 18 ورزشکار دیگر، نفرات دعوت شده به اردوی نخست تیم ملی واترپلوی ایران را تشکیل می دهند.
پیمان جاویدان با بیان اینکه این اردو از روز شنبه دوم بهمن در استخر قهرمانی 9 دی تهران آغاز و تا دوازدهم همین ماه ادامه می یابد، خاطرنشان کرد: تیم ملی واترپلوی ایران خود را برای رقابت های قهرمانی آسیا آماده می کند.

** دونده کرمانشاهی قهرمان دو صحرا نوردی کشور شد
رییس هیات دو و میدانی استان کرمانشاه از قهرمانی دونده کرمانشاهی در رقابت های دو صحرا نوردی کشور که به میزبانی بندرانزلی برگزار شد، خبر داد و گفت: رقابت های دو صحرا نوردی کشور با حضور 80 ورزشکار از 22 استان کشور برگزار شد.
حمیدرضا فردین پوربا بیان اینکه ورزشکارانی از استان فارس هم عناوین دوم و سوم را کسب کردند، خاطرنشان ساخت: در رده بندی تیمی هم فارس بر سکوی نخست ایستاد، ایلام عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و تهران هم سوم شد.

گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah وکانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما