شناسهٔ خبر: 17506789 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار تهران: حادثه پلاسکو زنگ خطری برای مسئولان پایتخت است

تهران - ایرنا - سیدشهاب الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در پی حادثه تاسف بار آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در پایتخت و فداکاری آتش نشانان با صدور پیامی، وقوع این حادثه را زنگ خطری برای مسئولان پایتخت به ویژه ستاد بحران این کلانشهر دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا در پیام چاوشی آمده است: آتش سوزی و فروریختن یکی از قدیمی ترین ساختمان های بلندمرتبه تهران که منجر به شهادت تعدادی از آتش نشان های بی نام و نشان و فداکار و نیز آسیب دیدن شمار دیگری ازهموطنان شده، فاجعه ای تلخ و غم انگیز است.
وی تصریح کرد: این اتفاق تلخ، زنگ خطری برای ستاد بحران تهران و همه مسئولان پایتخت است و همه باید در کنار شهرداری نسبت به حفظ جان خود و مردم، همکاری و احساس مسئولیت کنند زیرا عدم توجه به اخطارهای قانونی می تواند فجایع زیادی از این قبیل را بخصوص در بافت های فرسوده شهری تکرار کند.
در ادامه این پیام آمده است: اما باید توجه داشته باشیم در کنار این سهل انگاری ها و نقائص فنی، وجود ساختمان های سست بنیان و فاقد استانداردهای لازم ایمنی بخصوص در مقابل زلزله ی احتمالی که همواره در کمین تهران است، مخاطرات بالقوه ای را برای جان و مال مردم در پی دارد.
چاوشی با اشاره به اینکه بافت فرسوده ی تهران بخصوص در مناطق مرکزی شهر و فقدان استانداردهای ابتدایی ایمنی و نیز ساختمان های بلندمرتبه ی فاقد تجهیزات ایمنی، شرایط خطرناکی را برای تهرانی رقم زده است، تصریح کرد: ساختمان های بلندمرتبه ی احداث شده در شهرهای جدید بخصوص سایت های مسکن مهر در اطراف تهران نظیر پرند و پردیس از نظر ایمنی آسیب پذیرند و حتی در این شهرها سازمان های آتش نشانی از نردبان های مرتفع و تجهیزات مناسب و لازم برای امدادهای احتمالی برخوردار نیستند.
در پایان پیام معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران آمده است: خداوند به مردم داغ دیده و خانواده آتش نشانانی که برای نجات جان و مال مردم، پروانه وار و مظلومانه در آتش سوختند صبر و آنان را با شهیدان محشور سازد.
به گزارش ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 و 5 دقیقه صبح روز گذشته(پنجشنبه) دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت، 15 طبقه ساختمان بطور کامل تخریب شد و فروریخت.
این حادثه منجر به شهادت تعدادی از نیروهای آتش نشان که مشغول امدادرسانی به مصدومان بودند، شد.
خبرنگار: مسعود گودرزی ** انتشار دهنده: علی شهیدیان
تهرام**2079/1647/1625

انتهای پیام /*

نظر شما