شناسهٔ خبر: 17506701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحریم برجام تحریم عقلانیت است + فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تحریم برجام تحریم عقلانیت است

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، محمود واعظی درجلسه کارگروه صادرات غیرنفتی که در سالن اجتماعات  تحریم برجام تحریم عقلانیت است استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به سالگرد برجام گفت: برجام بستر مناسبی برای مبادلات تجاری و اقتصادی با دنیا فراهم کرد که ما باید از مسئله در جهت منافع خود استفاده کنیم.
وی گفت: برجام به معنی برقراری رابطه با آمریکا نیست، بلکه تلاش در جهت رفع تحریم های ظالمانه عله کشورمان بوده است.
واعظی گفت: امروز باید کارآفرینان و صادرکنندگان در کشور را تشویق کرد تا بتوان در راه حل مشکلات کشور گام های مهمی برداشت.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده شود، افزود: این بخش نباید رقیب دولت قلمداد شود، بلکه باید از پتانسل این بخش و سرمایه گذاری آن نهایت استفاده را ببریم.
واعظی تاکید کرد: باید راه ورود کالا به کشور را سخت و صادرات را تسهیل کنیم.


وی گفت: خوشبختانه موافقت نامه تجارت ترجیحی و تجارت آزاد با 5 کشور حوزه اوراسیا شامل روسیه ، ارمنستان ، قزاقستان ، قرقیزستان و بلاروس آغاز شده و تلاش ما این است که تعرفه کالاهای صادراتی  را کاهش دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای خارجی از نهایی شدن بیش از 180 قلم کالا با کشورهای ترکیه و مالزی خبر داد.

وی با اشاره به گسترش زیرساخت های  فناوری اطلاعات و ارتباطات از رشد 3 برابری تا پایان دولت یازدهم خبر داد.
واعظی همچنین از افتتاح فاز نخست دولت الکترونیک دردهه فجرخبر داد و گفت: راه اندازی دولت الکترونیک سرعت بخشی به اموراداری و جلوگیری از تبعیض را درپی دارد.

واعظی با اشاره به مشکلات بانکی در پسابرجام گفت: علیرغم این مسئله بیش از 650 رابطه کارگذاری با 248 بانک دنیا قرارداد بسته شده است.




نظر شما