شناسهٔ خبر: 17500891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

به همت آستان قدس رضوی:

نشست تخصصی کتابخوان با موضوع «اقتصاد مقاومتی» برگزار شد

حوزه / نشست تخصصی کتابخوان با موضوع «اقتصاد مقاومتی» با همکاری مشترک بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، نشست تخصصی کتابخوان با موضوع «اقتصاد مقاومتی»، امروز با حضور دکتر حسین زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  و جمعی از محققان، پژوهشگران و نویسندگان، در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه‌ های عمومی خراسان رضوی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک موضوع ملی است، عنوان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور همانند سایر دستگاه ­ها، با توجه به رسالت فرهنگی که دارند به این موضوع، ورود پیدا کرده است و در طول سال برنامه های مختلفی را اجرا کرده است.

حسین اکبری اظهار کرد: یکی از این برنامه ها برگزاری نشست های تخصصی کتابخوان است. در این نشست ها تاکید بر این است که آثار و تالیفات خوبی معرفی شود و مردم هر چه بیشتر به مطالعه و کتاب خواندن ترغیب و تشویق شوند.

وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی از محوری ترین بخش های روز جامعه است، افزود: در تفاهم نامه همکاری مشترک نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، فعالیت های خوبی صورت گرفته است و با توجه به این نکته که شهر مشهد مقدس در سال میلادی جدید به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است، تمام فعالیت های ما باید بر اساس ترویج سیره رضوی باشد و یکی از شئونات اقدامات این نهاد متاثر از این موضوع است.

اکبری با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، گفت: نشست تخصصی کتابخوان با موضوع «اقتصاد مقاومتی» و به منظور افزایش و توسعه کتابخوانی و مطالعه در استان و همچنین در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

نظر شما