شناسهٔ خبر: 17499707 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهرام نیا مطرح کرد؛

اعزام برگزیدگان مسابقه خلق کتاب تصویری به بولونیا

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از اعزام ۲ تصویرگر برگزیده سومین مسابقه و کارگاه خلق کتاب تصویری به پنجاه و سومین دوره نمایشگاه کتاب بولونیا خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سومین مسابقه و کارگاه خلق کتاب تصویری روز پنج شنبه (۳۰ دی) در محل سالن اجتماعات موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (تالار زنده‌یاد علی عاشوری) برگزارشد.

امیرمسعود شهرام‌نیا در این کارگاه گفت: برگزاری این کارگاه‌ها باعث پیوند و آشتی تصویرگر با نویسنده می‌شود و می‌تواند به عنوان الگویی برای حوزه نشر کتاب کودک و نوجوان مورد استفاده قرارگیرد.

شهرام‌نیا گفت: براساس توافقات صورت گرفته با انجمن تصویرگران و انجمن نویسندگان کتاب کودک و نوجوان ۲ برگزیده این مسابقه و کارگاه با حمایت کامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به منظور ارتباط با نویسندگان بین‌الملل به پنجاه و سومین دوره نمایشگاه کتاب بولونیا اعزام می‌شوند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به حضور کشور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هفته آینده همراه با حضور هیات ایتالیایی ۲ تصویرگر مطرح از این کشور نیز به ایران سفر می‌کنند. براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این ۲ تصویرگر در نمایشگاه کتاب اهواز که از تاریخ ۷ بهمن ماه برگزار می‌شود حضور می‌یابند و دربخش جنبی نمایشگاه کارگاه آموزشی تصویرگری برگزار می‌کنند.  

وی گفت: امسال نیز همانند سال‌های قبل ۴ تصویرگر که آثارشان به کاتالوگ نمایشگاه کتاب بولونیا راه پیدا می‌کند مورد حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران قرار می‌گیرند.

شهرام‌نیا ابراز امیدواری کرد این برنامه‌ها به جهانی شدن تصویرگری کشورمان کمک کند و باعث کاهش فاصله حوزه تصویرگری ما با جهان شود.

در ادامه فریدون عموزاده‌خلیلی (رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان) گفت: تجربه مشترک حضور نویسنده و تصویرگر درمدت ۲ سال به سرانجام رسیده و ما به این نتیجه رسیدیم تا کارگاه‌ها در طول سال تشکیل شود و این میدانی است تا تصویرگران درقالب تیم‌های ۲ نفره حرکت و آثار خود را خلق کنند.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها به عمل آمده تصویرگران و نویسندگان زیر ۳۵ سال که آثار قابل ارایه دارند برای حضور در این کارگاه‌ها انتخاب شده‌اند. امیدواریم از این کارگاه‌ها کتاب‌های خوبی تولید شود و بتوانیم حداقل ۳ جلد کتاب برگزیده را برای عرضه در غرفه ایران در پنجاه و سومین دوره نمایشگاه کتاب بولونیا آماده کنیم.

نظر شما