شناسهٔ خبر: 17497788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تقبل هزینه ساخت 2 صحن در کربلای معلی و نجف اشرف توسط آذربایجان‌غربی

نمایندگی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی هزینه ساخت 2 صحن در کربلای معلی و نجف اشرف را پذیرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، «قربانعلی سعادت» در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی افزود: طی جلسه‌ای که با هیئت امنای عتبات  داشیم مقرر شد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در ساخت 1000 مترمربع از صحن عقیله بنی هاشم در کربلا به مبلغ 4 میلیارد تومان و 1000 مترمربع  از صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به مبلغ 3 میلیارد تومان مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: مشکلات بسیاری نیز در سامرا  وجود دارد که ستاد استان زیرسازی و آسفالت خیابانی اطراف حرم امامین عسکریین(ع) را متقبل شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استان‌های کشورمان اقدامات خوبی در عرصه بازسازی و توسعه عتبات عالیات داشته اما آذربایجان‌غربی متأسفانه هیچ مشارکتی نداشته است، از این‌رو باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

سعادت بر ضرورت مشارکت مردم در بازسازی و توسعه عتبات عالیات تأکید کرد و گفت: کارکنان ادارات، مدیران، صنعت‌گران، تجار و هیئت‌های مذهبی می‌توانند در این کار سهیم باشند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تا مردم خوب کشورمان به موضوع بازسازی عتبات عالیات توجه کنند تا اهداف معنوی ما برای رفاه حال زائران تحقق یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه تأکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به ظهور جریان‌های ضد اسلامی و ضد شیعی در منطقه، لازم است که برای گسترش فرهنگ وحدت شیعه و سنی و برای حفظ و توسعه فرهنگ عاشورا و امامت و ولایت تلاش‌ها و اقدامات لازم را انجام دهیم.

سعادت ادامه داد: استکبار جهانی متوجه شده که موتور محرکه جریانات ضد استکباری ائمه هستند و مردم با تأسی از اهداف مبارزاتی ائمه اطهار به مبارزه با ظالمان و ستمگران عصر حاضر می‌پردازند بدین منظور تخریب استکبار ائمه  نشانه گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: نهضت ما نهضت حسینی است و امیدواریم مردم شیعه وسنی‌نشین استان به موضوع مشارکت در امر بازسازی عتبات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که رهبر، مردم ودین ارکان انقلاب هستند، افزود: از اوایل انقلاب هجمه دشمن علیه ولایت فقیه بوده که مردم با هوشیاری در عرصه‌های مختلف نقشه دشمنان را خنثی کردند و  مردم حامی نظام و پیرو ولایت هستند.

سعادت ادامه داد: استکبار جهانی قصد دارد مارا در خانه خود با شبکه‌سازی و با استفاده از عوامل محلی غافل‌گیر کند با توجه به این‌که در این زمینه حساسیت در استان بیشتر است، از این‌رو مردم باید با هوشیار توطئه دشمنان را نقشه برآب کنند.

وی با اشاره به حرکت پرشور اربعین حسینی یادآور شد: این حرکت یک حرکت مردمی و اسلامی در راستای خنثی‌سازی اهداف و توطئه‌های مستکبران است و باید روز به روز تقویت شود.

انتهای پیام

نظر شما