شناسهٔ خبر: 17495497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار یزد: کار آفرینی، لازمه توسعه کشور است

یزد – ایرنا – استاندار یزد، کارآفرینی را لازمه توسعه همه جانبه کشور دانست و گفت: کارآفرینی، ساده است و از ایده های کوچک شروع می شود و می‌تواند همین ایده ها با پرورش و پردازش ‌به یک ایده مناسب تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سیدمحمد میرمحمدی چهارشنبه شب در یازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان یزد با اشاره به اینکه کارآفرینی آفرینش کار بوده و الزاماتی دارد اظهار کرد: در جمع کارآفرینان، جای ایده‌پردازان و صاحبان ایده واسطه های تجاری سازی ایده ها و سرمایه گذاران در ایده ها خالی است که باید در دوره های بعد از میان آنها نیز برترین ها معرفی شوند.
میرمحمدی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه ها به کارآفرینی گفت: این تغییر نگاه را می توان بخوبی در استان یزد مشاهده کرد که بازسازی خانه های مخروبه و تبدیل آنها به مکان های گردشگری و اقامتی نمونه ای از آن است.
وی پیشگیری از خام فروشی یا فروش به صورت فله‌ای مواد خام را ضروری دانست و اضافه کرد: ایده‌پردازی محدود نیست و عرصه ایده از گستردگی بسیار بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: نمونه دیگر آن سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای است که در استان یزد انجام شده و بیانگر وسعت نظر است چرا که با تنگ نظری‌ها به هیچ عنوان چنین مواردی به وقوع نمی‌پیوندد.
استاندار یزد به بخشی از دستاوردهای استان در حوزه کارآفرینی و جایگاه یزد در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون در زمینه آی‌تی و آی‌سی‌تی و دولت الکترونیک امروز رتبه اول کشور را داریم و ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مخلتف خلق کرده‌ایم.
نماینده عالی دولت در استان یزد به وجود منطقه ویژه علم و فناوری یزد اشاره کرد و گفت: این استان یکی از 5 استان کشور است که واجد ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری بوده است.
میرمحمدی ادامه داد: رتبه دوم پارک علم و فناوری یزد در صادرات فناوری و رتبه دوم پارک علم وفناوری کشور بعد از تهران را داریم ضمن آنکه در بخش دانش آموزی نیز مرکز رشد دانش آموزی را برای استان مصوب کرده ایم.
وی با اشاره به تاسیس مرکز فناوری آب در استان یادآور شد: این مرکز با توجه به شرایط استان یزد و کم آبی حاکم بر آن می تواند مدیریت مصرف آب را به صورت کاملا علمی پیگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون از 52 تیم ایده پرداز، 22 تیم دانشجویی انتخاب شده که مورد حمایت قرار می‌گیرند ضمن آنکه مرکز شتابدهی نوآوری در دانشگاه یزد را راه اندازی کرده ایم و در دهه فجر توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح می‌شود تا زمینه تقویت ایده‌های دانشجویی در استان فراهم شود.
استاندار یزد ادامه داد: با توجه به اهمیت این مرکز ، در هیات امنای دانشگاه آزاد یزد نیز مصوب کرده ایم تا مرکز شتابدهی در این دانشگاه نیز در آینده راه اندازی شود.
میرمحمدی با اشاره به ایجاد شعبه موسسه رویان به عنوان یکی از کانون های رشد استان تصریح کرد: هم اکنون فضای فناوری استان یزد به فضایی بالنده و دارای رشد بالا تبدیل شده که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه تمام این تلاش ها برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است ، افزود: در استان یزد با مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان روبرو هستیم ولی تلاش می کنیم در کنار توسعه فناوری‌های نوین، فرهنگ کار تقویت شده و هر موقعیت شغلی در جامعه محترم شمرده شود در این صورت آسیب های اجتماعی نیز کمتر خواهد بود
در این مراسم با حضور کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مدیران حوزه های اقتصادی ، صنعتگران و کارآفرینان استان از 9 شرکت به عنوان کارآفرین برتر استان با تقدیم لوح تقدیر شد.
1968/6197خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@

انتهای پیام /*

نظر شما