شناسهٔ خبر: 17495441 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام جشنواره اقوام ایرانی وحدت و انسجام است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یکی از پیام های اصلی نخستین جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی در کرمانشاه را وحدت و انسجام میان اقوام ایرانی دانست و گفت: اقوام ایرانی امروز با اتحاد و انسجام مثال زدنی زیرپرچم نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم رحیمی زنگنه روز پنجشنبه در مرسام آغاز به کار نخستین جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار کرمانشاه افزود: اقوام ایرانی در طول تاریخ سرافرازانه از دین، فرهنگ و آیین این مرز و بوم دفاع کرده اند.
وی گفت: در عرصه جهانی شدن که بیگانگان برای تخریب هویت ملی ما برنامه دارند و می خواهند خرده فرهنگ ها، آیین ها و اصالت های انسانی را از ما بگیرند که باید ما فرهنگ و هنر خود را بشناسیم و به نسل بعد منتقل کنیم.
او گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره انتقال داشته های فرهنگی و هنری خود در زمینه موسیقی نامه ها و آواها محلی، لباس، نمایش و سایر بخش ها است و باید به این داشته های گران سنگ خود تکیه کنیم.
او با بیان اینکه یران اسلامی از موزاییکی فرهنگی زیبایی برخوردار است، گفت: هر قومی با داشتن هنر، لباس و آیین های مخصوص به خود زیرپرچم جمهوری اسلامی جمع شده و هرگاه یک دشمن خارجی بخواهد به این سرزمین بد نگاه کند با داشتن تنوع و کثرت با وحدت بی مانند و یکپارچه دشمنان را از این سرزمین بیرون راندند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه رمز ماندگاری و امنیت ایران اسلامی با این همه دشمنی ها و هجمه ها را اتحاد و یکپارچه اقوام در عین تنوع و رنگارنگی دانست.
رحیمی زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود به استعدادهایی کم نظیر استان کرمانشاه در همه رشته های هنری اشاره کرد و گفت: این استان یکی از قطب های موسیقی آیینی، نغمه های محلی و هنرهای نمایشی کشور است.
در این جشنواره 10 گروه موسیقی از اقوام گوناگون از سراسر ایران، سه گروه از کشورهای هند، تاجیکستان و افغانستان و 6 گروه موسیقی هم از استان کرمانشاه حضور دارند.
در بخش تئاتر آیینی نیز 14 گروه شرکت دارند که 10 گروه از اقوام ایرانی و چهار گروه از استان کرمانشاه هستند.
در این جشنواره 15 غرفه مُد و لباس اقوام ایرانی و نیز پنج غرفه مُد و لباس استان کرمانشاه بر پا شده و نمایشگاه عکس و گرافیک اقوام نیز از دیگر بخش های آن است.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما