شناسهٔ خبر: 17495384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گرگان، نقطه آغاز راه‌آهن «گلستان - مشهد»

نمایندگی گلستان

در جلسه پیگیری اجرای مصوبه راه‌آهن «گرگان - مشهد» مقرر شد طبق دستور ریاست محترم جمهوری ایستگاه گرگان نقطه شروع عملیات در استان گلستان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از استانداری گلستان، جلسه پیگیری اجرای مصوبه راه‌آهن «گرگان - مشهد» عصر دیروز(چهار شنبه 29 دی‌ماه) به ریاست دکتر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و با حضور استانداران گلستان، خراسان‌رضوی و شمالی، ریاست راه‌آهن، معاون زیرساخت راه‌آهن و معاونان عمرانی استانداری های مذکور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

دکتر شریعتمداری با ذکر تعهد دولت در اجرای پروژه و قول و تأکید رئیس‌جمهوری در سفرهای استانی به سه استان ذینفع، اظهار کرد: اجرای این پروژه مطالبه‌ای از سوی مردم، استانداران و نمایندگان مجلس این استان‌ها از دولت است.

در این نشست استانداران سه استان گلستان، خراسان‌شمالی و رضوی به مواردی هم‌چون قول ریاست محترم جمهوری در سفر به استان به‌عنوان مصوبه و مطالبه مردمی، تأثیر اجرای پروژه در وصل استان‌های شمالی و غربی به خراسان، بهره‌گیری زائران و حذف تردد وسایل نقلیه شخصی، کاهش صدمات جاده‌ای، اتصال به آسیای مرکزی، رونق اقتصادی به‌ویژه در اینچه‌برون و تکمیل سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این منطقه اشاره کردند.

در ادامه این جلسه، دکتر «خیرالله خادمی» معاون وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برخی مشکلات حقوقی پروژه از سوی آستان قدس رضوی، گفت: آخرین مذاکرات با آستان قدس رضوی صورت گرفته و تفاهم‌نامه اولیه تنظیم شده و مشکل اصلی در روش تأمین مالی پروژه مورد بررسی قرار گرفته است.

در پایان این جلسه مصوب شد، وزارت راه و شهرسازی حداکثر ظرف مدت 10 روز نسبت به تهیه جزئیات اجرای کامل پروژه و تقسیم وظایف هر دستگاه اقدام و گزارش آن را به معاونت اجرایی ارائه کند.

وزارت راه و شهرسازی نیز مسئول پیگیری و مذاکرات لازم با سایر دستگاه‌ها و آستان قدس رضوی و تأمین فاینانسور خارجی است، ظرف مدت یک هفته استانداری خراسان رضوی، آستان قدس و وزارت راه و شهرسازی طی جلسه‌ای نحوه مشارکت نهایی آستان قدس با توجه به اعلام تمایل به مشارکت در اجرای پروژه را مشخص کند.

بانک مرکزی نیز در راستانی تأمین فاینانس چین همه گونه همکاری را با مسئولان وزارت راه و شهرسازی معمول کند. طبق دستور ریاست محترم جمهوری ایستگاه گرگان نقطه شروع عملیات در استان گلستان است.

انتهای پیام

نظر شما