شناسهٔ خبر: 17495370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر کل ناتو:

حملات سایبری به ناتو به شدت افزایش پیدا کرده است

R31356/P36446/S8,89/CT10

دبیر کل ناتو از افزایش حدود ۶۰ درصدی حملات هکری به ناتو در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن خبر داده و در این باره ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت"، تاکید کرد که شمار حملات هکری به ناتو به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی در سال گذشته به طور میانگین هر ماه حدود 500 حمله سایبری تهدید آمیز به تاسیسات ناتو وجود داشته است که یک صعود حدود 60 درصدی را نشان می دهد و از این رو مداخله فشرده کارشناسان ضروری است.

دبیر کل ناتو تاکید کرد که اکثر این حملات هکری از طرف اشخاص نبوده بلکه توسط سازمان های دولتی دیگر کشورها حمایت شده است. استولنبرگ تاکید کرد که من شدیدا درباره این وضعیت نگران هستم.

دبیر کل ناتو خواستار تلاش های قدرتمندانه تر برای مبارزه با این حملات هکری شده و تاکید کرد که دفاع سایبری در نشست بعدی ناتو نقش مهمی را ایفا می کند. حملات سایبری به طور بالاقوه بسیار خطرناک هستند چرا که مثلا به تامین انرژی، سلامت و دیگر زیر ساخت های حساس این ائتلاف نظامی می توانند آسیب برسانند. بخصوص این حملات می توانند به آمادگی دفاعی ناتو آسیب بزنند.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از گفتگو با روزنامه دی ولت با وجود انتقادات اخیر رئیس جمهور منتخب آمریکا از این ائتلاف نظامی از همکاری با رئیس جمهور آینده آمریکا استقبال کرده و گفت: من اطمینان دارم که ایالات متحده همچنان به طور کامل به تضمین های امنیتی خود برای ناتو پایبند خواهد بود.

وی درباره انتقادات ترامپ به ائتلاف نظامی ناتو در زمینه مبارزه با ترور نیز بر این مسئله تاکید کرد که ناتو در مبارزه با تروریسم بین المللی شدیدا درگیر شده و درباره گسترش این عملیات بحث می شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما