شناسهٔ خبر: 17495304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حضور جوانان در مساجد افزایش یافته است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حضور کمی و کیفی جوانان در مساجد و برنامه‌ های مختلف مذهبی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی صبح امروز (30 دی) در دیدار با تیم نظارتی ستاد عالی کانون های مساجد کشور که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از افتخاراتی که خداوند به حضرت ابراهیم (ع) داده این است که متکفل امور دین و نماز بود و گویی هم خادم سخت افزاری و هم نرم افزاری دین بودند.

 

وی ادامه داد: در واقع قرآن کریم، خادمی در مساجد و امور دین را یکی از افتخارات حضرت ابراهیم (ع) معرفی کرده است و ما در هر موقعیتی هستیم این باعث افتخار است که خادم مسجد هم باشیم و خادمی در حوزه مسجد و دین زمانی ارزش بیشتری دارد که به خاطر مسئولیت‌ های که به واسطه آن حقوقی دریافت می ‌کنیم، نباشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به افزایش حضور جوانان در مساجد  افزود: امروز شاهد هستیم که شرکت جوانان ما در نمازهای جماعت رو به افزایش است، به طوری ‌که در برخی از دانشگاه‌ های استان در 2 نوبت نماز جماعت برگزار می‌ شود و در واقع رویکرد جوانان به دین جدی شده است.

 

وی تأکید کرد: امروز شرایط متفاوت شده است هرچه هست امید و روشنایی است و در دنیا هم رویکرد به دین متفاوت شده است و در حوزه‌ های دیگر دینی و مذهبی هم شاهد ارتقای کمی و کیفی حضور جوانان هستیم.

 

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اهمیت اقامه نماز تصریح کرد: بر اساس روایان نماز ستون دین است و اگر نماز انسان مقبول واقع شود سایر اعمال او هم پذیرفته می شود، نماز خواندن به تنهایی جامعه را از گرفتاری ‌ها و مشکلات نجات نخواهد داد و  نماز زمانی که اقامه شود جامعه را از فحشا و منکر و سایر انحرافات حفظ می ‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که اگر در جامعه ای نماز اقامه شود آن زمان دزدی، طلاق، اختلاس، رشوه خواری و بسیاری از انحرافات از جامعه دور می شود و وقتی می گوییم اقامه نماز یعنی اقامه عدالت و دلسوز مردم بودن و اقامه نماز صداقت، رفاقت و به فکر مردم بودن را به دنبال دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: در جامعه‌ ای که در آن نماز اقامه می ‌شود، هیچ کارفرمایی حق کارگر خود را ضایع نمی‌ کند و کرامت انسان ها حفظ می‌ شود.

 

وی تأکید کرد: موضوع دیگر بحث ولایت و امامت است که ستون نماز، حج و زکات است و ولایت یعنی شما در کانون مساجد فعالیت کانون را با امام جماعت هماهنگ کنید.

 

نظر شما