شناسهٔ خبر: 17495294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

بازتاب اظهارات ظریف در چین

خبر آنلاین

رسانه های چین با بازتاب دادن سخنان روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس نوشتند: ایران آمادگی کامل خود را برای گسترش همکاریها و توسعه مناسبات اقتصادی با تمام دنیا اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، شین هوا خبرگزاری رسمی چین در گزارشی آورده است: محمد جواد ظریف تاکید کرده است که کشورش در زمینه اقتصادی بسته عمل نمی کند و به همین خاطر درهای این همکاری با همه کشورها حتی با آمریکا به رغم وجود اختلافات سیاسی باز است.

تارنمای چاینا ارگ چین هم در گزارشی به سخنان رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در داووس توجه نشان داد و یادآور شد: ایران مایل به گسترش روابط با اتحادیه اروپاست و در زمینه توسعه همکاری اقتصادی با آمریکا دیدگاه بازی دارد و ظریف بر این مساله تاکید ورزیده است.

«چاینا ارگ»، دیگر رسانه کشور چین نیز نوشت: ایران بتازگی قراردادی را با شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا برای خرید هواپیما امضا کرده است که حاصل برجام می باشد و این نمونه ای از روابط اقتصادی دو کشور به حساب می آید.

گزارش تارنمای «انگلیش نیوز» هم از قول «ظریف» حاکی است که ایران در زمینه سیاسی با آمریکا اختلاف دارد اما درهای همکاری اقتصادی میان دو طرف بسته نیست.

گزارش رسانه چینی حاکی است، یک ماه قبل ایران با شرکت هواپیماسازی بویینگ قراردادی برای خرید 80 فروند هواپیما در یک دوره 10 ساله امضا کرد که اولین فروند آن از سال 2018 میلادی تحویل ایران می شود.

این مطلب تصریح می کند که منازعه بر سر برنامه هسته ای ایران در ماه جولای سال 2015 با حصول توافق هسته ای پایان یافته است.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران شامگاه سه شنبه (28 دی) به منظور شرکت در چهل و هفتمین نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، وارد زوریخ سوئیس شده بود.

نظر شما