شناسهٔ خبر: 17495202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور پررنگ جوانان درمساجد وبرنامه های فرهنگی ومذهبی

خبرگزاری صداوسیما

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حضورچشم گیر جوانان در مساجد، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی نوید آینده‌ای روشن و امیدبخش است

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در دیدار با معاون ستاد ‌عالی کانون‌های فرهنگی هنری  حضور پررنگ جوانان درمساجد وبرنامه های فرهنگی ومذهبیمساجد کشورگفت: قرآن کریم خادمی در مساجد و امور دین را یکی از افتخارات حضرت ابراهیم (ع) دانسته و این مهم گویای اهمیت خدمت در حوزه مساجد و دین است.

وی با تأکید بر این‌ که نباید صرفاً به واسطه مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم در حوزه دین فعالیت کنیم، گفت: خادمی در حوزه مسجد و دین زمانی ارزش و منزلت بیشتری می‌یابد که صرفاً به خاطر مسئولیت‌های که به واسطه آن حقوقی دریافت می‌کنیم، نباشد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین, استقبال جوانان هر روز از نماز بیشتر می‌شود و در برخی از دانشگاه‌های استان در دو نوبت نماز جماعت برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت نماز در اسلام، عنوان کرد: در منابع دین اسلام تأکید شده است که نماز ستون دین است و اگر این عمل عبادی مورد قبول حق‌تعالی قرار گیرد، سایر اعمال نیز پذیرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: نماز خواندن به تنهایی جامعه را از گرفتاری‌ها و مشکلات نجات نخواهد داد و نماز زمانی جامعه را از فحشا و منکر و سایر انحرافات حفظ می‌کند که اقامه شود.

وی در این خصوص افزود: اگر نماز در جامعه‌ای اقامه شود، شایسته‌سالاری در آن رواج می‌یابد و دزدی، رشوه‌خواری، طلاق، اختلاس و بسیاری از انحرافات و گرفتاری‌های دیگر از آن دور می‌ماند.



نظر شما