شناسهٔ خبر: 17495146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه رفسنجان:

در بیان شخصیت افراد نباید اغراق‌ کرد

امام جمعه رفسنجان گفت: در بیان و توصیف شخصیت افراد نباید از کلمات و‌ جملات اغراق‌آمیز استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بر تبیین و ترویج فرهنگ دینی و مذهبی تاکید کرد و اظهار داشت: هر سال قدم‌های مثبت‌تری در راستای تحقق غنای فرهنگ دینی برداریم.

وی بیان داشت: گرفتاری‌هایی که به واسطه فضای مجازی ایجاد شده بعضا جوانان را از معنویت و عبادت غافل می‌کنند.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه یکی از نشریات رفسنجان نکته‌ای در مورد هاشمی‌رفسنجانی بیان کرده که آمیزه به شرک است، افزود: اینگونه جملات تنها مخصوص خداست و در مورد پیامبر خدا هم این جملات بیان نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در بیان القاب و الفاظ باید دقت و رعایت شود، زمانی که امام خمینی(ره) رحلت فرمودند همه عالم اسلام در ماتم فرو رفتند، اما این حرکت‌هایی که برای برخی اشخاص در حال انجام است در زمان امام راحل صورت نگرفت.  

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: آیت‌الله بهجت هم شخصیت بزرگی بودند، آیت‌الله خوشوقت نیز همواره در کنار رهبر انقلاب بودند، اما زمان ارتحال‌شان روال عادی گذشت و غلوی در کارها نبود.

رمضانی‌پور ابراز داشت: در سخنرانی معاون حقوقی رئیس جمهور در مسجد جامع رفسنجان و حجت‌الاسلام ناطق نوری در حرم امام (ره) غلوهای زیادی مطرح شد.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) قرآن ناطق هستند و غیر از این دو نفر کسی سزاوار نیست، لذا نباید‌ از حول حلیم در دیگ افتاد و جوانان را دچار تردید کرد.

امام جمعه رفسنجان افزود: هرچند هاشمی‌رفسنجانی در گذشته کارهای بزرگی برای نظام و انقلاب کرده است، اما در حقیقت فرد معمولی بود و نمی‌شود از رهبر انقلاب او را بزرگتر دانست، مسلما شخصیت رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بالاتر است.

وی عنوان کرد: این رویه اگر بخواهد پیش برود برای نظام و جامعه گرفتاری ایجاد می‌کند، ما موظف به مرزبانی از عقاید هستیم و اگر نگوییم خیانت به قرآن و اعتقادات می‌شود.

رمضانی‌پور یادآور شد: مراسم بزرگداشت هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع رفسنجان اگر چه حواشی داشت، اما بچه‌های حزب‌اللهی نگذاشتند و مانند طرف مقابل عمل نکردند.

انتهای پیام/80016/و30

نظر شما