شناسهٔ خبر: 17494981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر نیرو : اردبیل منتظر تحول اقتصادی در آینده نزدیک+ فیلم

چیتچیان در اردبیل از تخصیص ردیف بودجه برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرستانهای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،‌جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با حضور وزیر نیرو ، نمایندگان و مسئولان استانی در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،در این جلسه وزیر نیرو با اشاره به اقدامات گسترده در بخش آب و برق به عنوان صنایع پایه برای توسعه همه جانبه منطقه گفت: استان اردبیل منتظر تحول بنیادی و اقتصادی در آینده نزدیک است چرا که شاهد اجرای طرح های بزرگ آبی و تولید چند برابر ظرفیت برق در استان هستیم .
چیتچیان از تخصیص ردیف بودجه برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرستانهای استان خبر داد و افزود : 62 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی از همین ردیف بودجه در حال اجراست که بخشهایی از آن در 22 بهمن ماه سال جاری به بهره برداری میرسد.
وی از کاهش 50 درصدی میزان صادرات استان اردبیل ابراز نگرانی کرده در بررسی علل آن گفت : انرژی و منابع مادر با قیمتی کمتر از دیگر کشورهای صادر کننده در اختیار صنعت و کشاورزی استان قرار می گیرد منتها مشکلات در مدیریت، هدر رفت منابع و بی توجهی به بهره داری است.
وزیر معین استان اردبیل در تحقق اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه شخصا پیگیر اعتبارتوسعه ملی برای طرحهای مرزی هستم افزود: اعتبار این طرحها تارسیدن به مرحله بهره برداری از صندوق توسعه ملی تامین می شود و باید مدیران طرح روحیه مطالبه گری داشته باشند.
چیتچیان رسیدن به تحول کامل اقتصادی، صنعتی و کشاورزی و استفاده از فرصتها را مستلزم مطالعات تحقیقاتی در حوزه های زراعت و صادرات و صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست.
در این جلسه خدابخش استاندار اردبیل نیز نقش بی بدیل وزارت نیرو در قرار گرفتن استان اردبیل در مسیر پیشرفت و صنعتی شدن را یا آور شده افزود: سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای مهار آبهای مرزی در شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و مشگین شهر و اجرای تصفیه خانه با اعتبار 42 میلیارد تومان در خلخال نمونه بارز این اقدامات است.
فیضی نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به افزایش یک درصدی سهم استان از درآمدهای نفتی گفت: اکنون 3 درصد از در آمدهای نفتی کشور به استان اردبیل تخصیص می یابد ولی این امر برای مردم استان ملموس نیست و ثروت ملی به صورت نا متوازن در بین استانها تقسیم می شود.
کریمی نماینده حوزه انتخابی اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز درباره مصوبه منطقه آزاد تجاری    اردبیل گفت : نقشه 34 هزار و 500 هکتار منطقه آزاد اقتصادی سه شهرستان شمالی استان به مجلس ارسال شده با توجه به جو مساعد مجلس برای تصویب آن باید هیئت دولت هم در این خصوص جدیت داشته باشد. 
سازمان صنعت، معدن و تجارت ، شرکت توزیع نیروی برق ، شرکت آب منطقه ای ، اداره کل بهزیستی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان دستگاههای پاسخگو از روند برنامه های اقتصاد مقاومتی در جلسه بودند.
در این جلسه همچنین منتخبینی از بخشهای کشاورزی و صنعت و صادرات استان اردبیل به بیان موانع و مشکلات استان پرداخته و مطالبات خود را به سمع وزیر نیرو رساندند.

نظر شما