شناسهٔ خبر: 17494976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

وحدت اقوام راز ماندگاری فرهنگ ایرانی و اسلامی در طول تاریخ است

کرمانشاه- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: راز ماندگاری فرهنگ اسلامی و ایرانی در طول تاریخ وحدت و همدلی بین همه اقوام سرافراز ایرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح اولین جشنواره اقوام ایرانی که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار داشت: این جشنواره توانسته است هنرهای مختلف و برجسته استان کرمانشاه را پوشش دهد.

رحیمی زنگنه ستان کرمانشاه را از قطب های موسیقی آیینی، نغمه‌های آیینی اقوام و هنرهای نمایشی و نمایش‌های آیینی در کشور دانست و گفت: اقوام مختلف در کنار هم زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی سرافرازانه در همه مقاطع تاریخی از هویت فرهنگی و هنری و دینی و آیینی این سرزمین دفاع کردند.

 وی بیان کرد: در عصر جهانی شدن و عصری که بیگانگان برای تخریب هویت دینی و ملی ما برنامه دارند و هدف آنان این است که خرده فرهنگ ها، آیین ها و اصالت های انسانی را از ما بستانند وظیفه ما شناخت هنرهای اصلی خود را در حوزه های  مختلف و انتقال آن به نسل بعد است.

رحیمی زنگنه تاکید بر داشته های گرانسنگ ایران و  حفظ آنچه که از هنر در حوزه نغمات، نمایش، لباس اقوام در معرض آسیب جدی اضمحلال و تاثیرپذیری از تهاجم بیگانه قرار گرفته را از  مهمترین اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: در این جشنواره اقوام مختلف از سراسر ایران اسلامی حضور دارند و هنر خود را در این سه روز در شهر کرمانشاه به نمایش می گذارند.

وی در ادامه اظهار کرد: ایران اسلامی از یک موزائیک فرهنگی بسیار زیبا برخوردار است و هر قومی با وجود داشتن هنر و لباس و آیین مخصوص به خود در زیر پرچم  سرافزاز ایران اسلامی جمع شده و هرگاه یک دشمن خارجی بخواهد نگاه بد به این کشور کند همه با وجود تنوع و رنگارنگی و زیبایی و کثرت به وحدتی بی مانند و یکپارچه می رسند و چونان  مشتی محکم دشمنان بیرونی را از این آب و خاک طرد می کنند.

رحیمی زنگنه گفت: راز ماندگاری فرهنگ اسلامی و ایرانی در طول تاریخ این است که در طول تاریخ علی رغم همه دشمنی ها و هجمه های فراوان ما در عین تنوع و رنگارنگی و زیبایی که جلوه های مختلف اقوام ایرانی دارد متحد و یکپارچه هستیم و لذا پیام دیگر این جشنواره وحدت و همدلی بین همه اقوام سرافراز ایرانی است.

وی خواستار استقبال ویژه مردم استان از این جشنواره شد و افزود: این جشنواره برای نخستین بار در سطح بین المللی در سه بخش مختلف برگزار می شود و  ۲۳ گروه موسیقی، ۱۴ گروه نمایشی نمایشگاه لباس و عکس و گرافیک اقوام نیز برگزار می شود و فضایی برای توانایی های های هنری و فرهنگی ایران و کرمانشاه به نمایش درآید.

نظر شما