شناسهٔ خبر: 17494929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ممانعت از سرایت آتش اراضی کشاورزی حاشیه به جنگل توشن گرگان

گرگان - ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که با اقدام به موقع جنگلبانان ،آتش علف های هرز در اراضی کشاورزی حاشیه جنگل توشن گرگان، به درختان این جنگل آسیبی نرسانده است.

صاحب‌خبر -

ابوطالب قزلسفلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: شامگاه چهارشنبه به محض اطلاع از بروز آتش ،جنگلبانان و دستگاه های مرتبط در کوتاهترین زمان در محل حادثه حاضر شده و قبل از سرایت آن به جنگل توشن حریق را کنترل کردند.
وی اضافه کرد: این اداره کل از مالک زمین کشاورزی به دلیل کنترل نکردن آتش در مزرعه و تهدید عرصه های جنگلی،به دستگاه قضایی شکایت خواهد برد.
قزلسفلو افزود: سهل انگاری کشاورزان واقع در حاشیه عرصه های جنگلی و مرتعی استان هنگام آتش زدن بقایای به جا مانده از محصول برداشت شده و کنترل نکردن آن، از مشکلات این اداره کل به شمار می رود.
به گفته وی؛ اکنون 6 هزار کیلومتر از عرصه های جنگلی استان با زمین های کشاورزی مرز مشترک دارد که با کوچکترین سهل انگل در کنترل نکردن آتش در این اراضی، آتش به سمت جنگل حرکت می کند.
قزلسفلو با بیان اینکه منابع طبیعی هر سال برای جلوگیری از سرایت آتش از زمین های کشاورزی به عرصه های جنگلی ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان، طرح 'آتش بر' را اجرا می کند، خواستار همکاری کشاورزان استان با این اداره کل بیش از گذشته در حفظ عرصه های جنگلی و مرتعی شد.
در استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 400 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی وجود دارد که 452هزار آن عرصه جنگلی است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما