شناسهٔ خبر: 17494890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در رشت مطرح شد؛

حیات و ممات آیت‌الله هاشمی منشأ خیر و برکت بود

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی چهارشنبه۲۹دی در مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا در این مراسم حجت الاسلام محمدرضا عباسی فرد مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی، محمدعلی نجفی استاندار گیلان٬ محمد احمدی پور معاون سیاسی استاندار٬ غلامعلی جعفرزاده و محمدصادق حسنی نمایندگان رشت در مجلس، اسماعیل ملک اخلاق مدیر مرکز آموزش‌های دولتی کشور، سیروس شفقی فرماندار رشت و جمعی دیگری از مدیران،فعالین سیاسی و اجتماعی حامی دولت تدبیر و امید حضور داشتند.

رشت2

احمد رمضانپور رئیس مجمع اصلاح طلبان گیلان سخنران اول مراسم بود که عروج هاشمی را از زهر نیز تلخ‌تر توصیف کرد. 

رمضانپور با اشاره به شکنجه شدید هاشمی در گذشته گفت: او تا به حال در جلوی دوربین حرفی از دوران شکنجه خود نگفته است.

رمضانپور درباره لغو برگزاری مراسم مذکور در مسجد الجواد لاکانی رشت افزود: بنا به دلایلی نتوانستیم در مسجد‌الجواد این مراسم را برگزار کنیم و با لطف استاندار گیلان در این مکان برگزار کردیم.

او سپس به برخی از تحولات استان گیلان در دوره ریاست جمهوری هاشمی اشاره کرد و گفت: برخی از تحولات مانند آب رسانی به هزار روستا در شرق و غرب استان در دوره او کلید خورد.

رشت1

رمضانپور همچنین آغاز کار بزرگراه را از دوره هاشمی عنوان کرد و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان که تنها یک سوم آن برای نیاز استان و بقیه صادر می‌شود نیز در دوره او به سرانجام رسید. وی همچنین منطقه آزاد انزلی را به عنوان یک امتیاز بزرگ برای گیلان محسوب می شود، ابتدا با عنوان منطقه ویژه اقتصادی توسط هاشمی راه اندازی شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به حضور گسترده مردم در تشییع هاشمی گفت: در اینگونه مقاطع است که خدمت گذار مردم بودن و صدای مردم را شنیدن خودش را نشان می‌دهد زیرا حیات و ممات آیت‌الله هاشمی برای همه منشأ خیر و برکت بود.

هاشمی اولین کسی بود که پشت سر امام برای انقلاب ایستاد/آمده ام تا بر این داغ سوزان به پهنای خزر گریه کنم

 حجت الاسلام دکتر محمدرضا عباسی فرد رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم گفت: من در طوفان‌های سخت انقلاب سخن گفته‌ام و به ستوه نیامده ام اما در این فاجعه و مصیبت بزرگ به سختی توانسته‌ام پشت تریبون قرار بگیرم.

عباسی فرد افزود: برخی از من پرسیدند که به کجا می‌روی من پاسخ دادم: می‌روم تا بر این داغ سوزان به پهنای خزر گریه کنم. گیلان مردان بزرگی مانند میرزا کوچک داشته و گیلانی ها قطعا مردان بزرگ را  بهتر درک می‌کنند.

نماینده سابق مجلس خبرگان سپس با اشاره به شخصیت بزرگ آیت الله هاشمی گفت:  حوزه فرزندی پر افتخار،امام شاگردی بزرگ و رهبری بازویی بی بدیل و انقلاب استوانه‌ای شکست ناپذیر و اسلام مبلغی عملی را از دست داند.

او با بیان اینکه یک خطبه او در دوران  سخت دفاع مقدس همه را احیا می‌کرد اظهار کرد: ملت ایران پدری دلسوز و مهربان را از دست داد.

او افزود: اولین کسی که پشت سر امام برای انقلاب ایستاد هاشمی بود.

مشاور عالی آیت الله هاشمی ادامه داد: در سراسر دنیا همه گوش‌ها تیز شده است که چه کسی بعد هاشمی رئیس مجمع خواهد شد؟ چون کسی را توانایی بودن در مجمع بعد از هاشمی را نمی‌بینند.

او همچنین به پیام کوفی عنان بعد از درگذشت هاشمی اشاره کرد و گفت: به دلیل شخصیت تاثیرگذار هاشمی در پیام او آمده بود بعد از هاشمی نگران خاورمیانه هستیم.

رشت3

عباسی فرد همچنین به تلاش هاشمی به احداث دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: خدمات هاشمی به جامعه با احداث این دانشگاه غیر قابل انکار است و حالا می‌بینیم که چه اقدام بزرگی انجام داده و هاشمی گفته بود که اگر حالا بمیرم غصه‌ای ندارم و مردم چیزی که باید بفهمند را می‌دانند.

برچسب‌ها:

نظر شما