شناسهٔ خبر: 17494851 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پلاسکو دوباره شعله‌ور شد، سقف واحدها فروریخت/ خطر ریزش نمای ساختمان/ آتش‌نشان‌ها زیر آوار ماندند

جامعه > حوادث - ایسنا نوشت: شعله‌های آتش درحالی باردیگر ساختمان پلاسکو را در خود فروبرد که با فروریختن چند طبقه فوقانی، حدود 30 نفر که بیشتر آنها آتش‌نشان هستند زیر آوار گرفتار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

در ساعت 7:59 صبح امروز وقوع حادثه حریق در ساختمان پلاسکو به آتش نشانی اطلاع داده شد و در پی آن بیش از 200 آتش نشان در قالب 10 ایستگاه به محل اعزام شده و موفق به مهار و اطفای حریق در این ساختمان شدند اما از دقایقی قبل دوباره این ساختمان شعله ور شد. 

در حال حاضر بیش از 10 ایستگاه آتش نشانی با حضور در محل عملیات اطفای حریق را ادامه می‌دهند و عوامل انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به همراه دستگاه‌های امدادی در محل حضور دارند.

شدت حریق در ساختمان پلاسکو به حدی است که دود برخاسته از آن تا شعاع چند کیلومتری از کانون حریق قابل رویت است.

خطر ریزش نمای ساختمان

سرپرست اورژانس کشور گفت: حادثه حریق ساختمان پلاسکو تهران تا کنون بیش از 20 مصدوم داشته است.

دکتر پیرحسین کولیوند اظهار داشت: حدود ساعت هشت صبح امروز در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو تهران حریق رخ داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹ دستگاه آمبولانس در محل مستقر هستند، افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در محل مستقر شده‌اند.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: مدیر اورژانس تهران در محل حضور دارند و بیمارستان‌های اطراف نیز در حالت آماده باش هستند.

کولیوند تاکید کرد: خوشبختانه در زمان حادثه کسی در ساختمان حضور نداشته است و یکی از ماموران اطفاء حریق، در زمان ماموریت دچار دودگرفتگی شد و یک نفر دیگر نیز دچار تروما شد که فورا به بیمارستان منتقل شده‌اند. در مجموع تا کنون این حادثه بیش از 20 تن مصدوم داشته که اقدامات درمانی سرپایی و همچنین اعزام به بیمارستان در موارد مورد لزوم صورت گرفته است.

سرپرست اورژانس کشور همچنین با اشاره به اینکه نمای ساختمان پلاسکو نیز در حال ریزش است، نسبت به این موضوع هشدار داد و خواستار انجام اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مسوول شد.

47234

نظر شما