شناسهٔ خبر: 17493509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انبار شدن 32 هزار تن پیاز در خراسان شمالی به امید سود بیشتر!

نمایندگی خراسان شمالی

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برخی از کشاورزان برای سود بیشتر از فروش پیاز انبار شده خودداری می کنند.

صاحب‌خبر -

حضرت قلی حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه بسیاری از کشاورزان این استان برای سود بیشتر از فروش پیاز در اوایل فصل پاییز خودداری کردند و این محصول را در انبارها ذخیره سازی کردند، افزود: میزان صادرات پیاز به کشورهایی همچون عراق و ترکمنستان کاهش یافته و کشاورزان در صورت وجود مشتری از نگهداری پیاز در انبار خودداری کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون کشورهای مانند عراق پیاز مورد نیاز را یا خود کشت می کند و یا با قیمت ارزانتر از ترکیه وارد می کند.

حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از کشاورزان با امید اینکه پیازهای انبار شده خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند از فروش به مشتریان خودداری می کنند به همین علت به آن ها توصیه می شود به منظور جلوگیری از هر گونه آسیب به این محصول در صورت پیدا کردن مشتری آن ها را بفروشند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر امروز یک هیات تجاری از کشور عراق وارد خراسان شمالی می شود که به منظور بازاریابی، انبارهای پیاز نیز به آن ها نشان داده می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی سال جاری 124 هزار تن پیاز از مزارع استان برداشت شد، گفت: از این میزان، 32 هزار تن هم اکنون در انبارها انبار شده است

انتهای پیام

نظر شما