شناسهٔ خبر: 17493503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پدر شهید

حضور فعال شهید محمدی در جریان های پیروزی انقلاب اسلامی

اراک - ایرنا - پدر شهید علی محمدی فراهانی گفت: عشق و علاقه فرزند شهیدم به آرمان های امام راحل به حدی بود که با وجود سن کمش در همه راهپیمایی ها بر علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد علی محمدی فراهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرزند شهیدم در جریان های پیروزی انقلاب اسلامی 13 سال بیشتر نداشت اما، با این وجود نسبت به فلسفه انقلاب اسلامی درک بالایی داشت، به امام راحل عشق می ورزید و شکل گیری حکومت اسلامی یکی از آرزوهایش بود.
وی ادامه داد: فرزند شهیدم چندین بار با دوستانش به تهران سفر کرد و اعلامیه های امام راحل را به اراک آوردند و پس از تکثیر در زیر زمین یکی از همسایگان در نقاط مختلف شهری و روستایی اراک توزیع می کردند.
این پدر شهید بیان کرد: فرزند شهیدم اعلامیه های امام راحل را برای مردان و زنان کهنسال فامیل و محله که سواد خواندن و نوشتن نداشتند بلند می خواند و شور و شوق انقلابی را در وجود همه افراد منتقل می کرد.
وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیت هایش ادامه یافت و با عشق و علاقه ای مثال زدنی در امورفرهنگی از قبیل تاسیس پایگاه های بسیج شرکت می کرد.
این پدر شهید بیان کرد: از آغاز جنگ تحمیلی فرزند شهیدم هوای جبهه ها را در سر می پروراند و اعتقاد داشت که آحاد جامعه نسبت به دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی وظیفه دارند.
وی گفت: این شهید معتقد بود وقتی پیشوای انقلاب اسلامی از مردم می خواهد که با حضور در جبهه ها از کیان ایران زمین دفاع کنند، همه کسانی که توانایی مقابله با دشمن بعثی را دارند باید به ندای امام (ره) لبیک گفته و با حضور در جبهه های نبرد، دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کنند.
وی گفت: علی از آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی رهسپار جبهه های جنوب کشور شد و در اردیبهشت ماه سال 1361 در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
این پدر شهید خواستار تشریح و تبیین آرمان های شهدا برای جوانان و نوجوانان شد و گفت: نسل جدید نظام اسلامی باید جریان های پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را به درستی درک کنند و از فداکاری و جانفشانی های رزمندگان در راه کیان ایران اسلامی الگو بگیرند.
وی گفت: نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی باید بدانند که انقلاب اسلامی به سادگی به ثمر ننشسته و خون های زیادی برای آبیاری درخت نظام اسلامی ریخته شده است.
وی وصیت نامه فرزند شهیدش را در اختیار ایرنا قرار داد که در فرازی از آن آمده است: درود بر امام امت، نایب بر حق امام زمان (عج) حضرت امام خمینی که هرچه داریم از وجود با برکت ایشان است که اسلام و امت اسلامی را بعد از یک هزار و 400 سال دوباره زنده کرد.
قدر امام امت را بدانید و خالصانه از ایشان پیروی کنید، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی امانت الهی هستند وظیفه همه ما پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است. صلاح دنیا و آخرت ما در پیروی از ولایت فقیه است و آحاد جامعه وظیفه دارند نسبت به این مساله مهم متعصبانه برخورد و تا آخرین قطره خون خود از ولایت فقیه پشتیبانی کنند.
از برادران و خواهران می خواهم که این نهضت را حفظ کنید و در راه صدور آن از هیچ کوششی دریغ نکنید و مگذارید بار دیگر دست جنایتکاران شرق و غرب در شما مسلط شود.
شهید علی محمدی فراهانی هفتم آذر ماه سال 1344 در فرمهین متولید و در سال 1361 در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما