شناسهٔ خبر: 17493485 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حمایت رئیس یوفا از روسیه برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا با حمایت از روسیه برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ گفت دلیلی برای سلب این میزبانی از این کشور وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، الکساندر چفرین رئیس اسلوونیایی یوفا در مصاحبه ای با خبرگزاری روسی "تاس" ،سلب میزبانی جام جهانی 2018 را از روسیه منتفی دانست و گفت هیچ دلیل منطقی برای این کار وجود ندارد.

 

در پی گزارش مک لارن ازوجود دوپینگ گسترده در ورزش روسیه ، 31 نمونه دوپینگ دستکاری شده  نیزدر فوتبال روسیه کشف شد و در این میان موتکو رئیس فدراسیون فوتبال روسیه که نقش تعیین کننده ای در کسب میزبانی جام جهانی 2018 داشت، سال گذشته به پنهان کاری دوپینگ یک بازیکن لیگ برتری این کشور متهم شد.

 

به همین دلیل گروه های مبارزه با دوپینگ از جمله سازمان ملی مبارزه با دوپینگ خواستار لغو میزبانی روسیه برای برگزاری جام جهانی  2018 شدند. 

 

اما ماه گذشته، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا این خواسته را رد و تایید کرد که میزبانی رقابت های معتبر جام جهانی از روسیه گرفته نخواهد شد،چیزی که چفرین هم بر آن تاکید کرده است.

 

چفرین گفت: من هیچ دلیل منطقی و حقوقی برای سلب میزبانی جام جهانی فوتبال 2018 از روسیه نمی بینم.

 

من مطمئن هستم که اتحادیه فوتبال روسیه و کمیته برگزاری کار بزرگی انجام خواهد داد و ما جام جهانی بسیار موفقی در سال 2018 خواهیم داشت.من اصلا نگران نیستم.

نظر شما