شناسهٔ خبر: 17493269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان طلایه دار پیشگیری از اعتیاد

آمارهانشان می دهد بیش از ۶۰ درصد جرائم مرتبط با موادمخدر و بیش از ۶ میلیون نفر در کشور تحت تاثیر مواد مخدر قرار دارند و روزانه ۸ نفر در اثر مواد مخدر جان خود را از دست داده و ۷۰ نفر نیز معتاد می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، باداشتن یک هزار کیلومتر مرز آبی و دسترسی به آبهای بین المللی بواسطه قرار گرفتن در مسیر قاچاق مواد مخدر، لطمه های زیادی از این ناحیه خورده و همچنان رکورد دار کشور در کشف مواد مخدر است.

درهمین خصوص وباتوجه به گسترش این پدیده شوم مدت هاست پیشگیری از اعتیاد در دستور کار واز دغدغه های مهم حوزه معاونت امورجوانان جمعیت هلال احمر دراین استان قرار گرفته است .

دغدغه ای که در سفرهای شهرستانی به آن نگاهی ویژه می شود ووضعیت این پدیده در مناطق مختلف استان بواسطه سفرهای شهرستانی بررسی می گردد.

استان هرمزگان در سال 92 از سوی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشور رکورد دار کشف مواد مخدر شناخته شد این عنوان را همچنان یدک می کشد شرایط کنونی نیازمند ساز و کار لازم و عزم ملی برای مقابله جدی با این پدیده خانمان سوز است.

باتوجه به اهمیت مسئله آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر معاونت امورجوانان جمعیت هلال احمر مدتی است باهمکاری جوانان عضو در تدوین برنامه ای برای پیشگیری ومقابله با این مسئله است .

درهمین راستا در جلسه مشترک با دبیر شورای مواد مخدر استان هرمزگان آخرین وضعیت های مواد مخدر دراستان بررسی و مقرر گردید با همکاری جمعیت هلال احمر حرکت های ارزشمندی درسطح استان انجام گردد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان هرمزگان با اشاره به شیوع مصرف مواد مخدر و گسترش اعتیاد در جامعه؛ توسعه آموزش های همگانی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی عمومی و پیشگیری را مهمترین، موثر ترین و موفق ترین راه مقابله با بلای خانمانسوز اعتیاد دانست.

علی اعمی برنطین افزود: اگر افراد از پیامدهای مرگبار، زیانبار و سوء مصرف مواد مخدر و اعتیادآور شناخت و درک درستی داشته باشند هرگز به آن آلوده نخواهند شد.

وی با اشاره به عوامل موثر در مقابله با مصرف مواد مخدر و اعتیاد گفت: در زمینه مقابله با مواد مخدر برخورد های قهری به تنهایی موثر، کافی و جوابگو نخواهد بود و موفقیت در این عرصه نیازمند آموزش و آگاهی بخشی عمومی بویژه در بین نسل نوجوان و جوان است

اعمی برنطین بیان کرد: برای موفقیت در این مسیر باید با برنامه ریزی و اجرا دقیق برنامه طراحی شده گام برداریم تا بتوانیم جوانان و جامعه را از شر این بلا حفظ کنیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان هرمزگان اضافه کرد: یکی از وظایف مهم درمبارزه با مواد مخدر پیشگیری بوده که در این زمینه تمام توان وامکانات جمعیت هلال احمر در این خصوص بسیج می شود تا گامی در این خصوص در حد توان خویش بردارد.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمرهرمزگان هم دراین نشست گفت : پیشگیری از اعتیاد از دغدغه های مهم ما در چندساله بویژه در سال 95 بوده است.

سحررفیعی بندری اظهارنمود : باتوجه به دغدغه مهم در بحث مواد مخدر در سفرهای شهرستانی بویژه بازدید از کانون های روستایی وضعیت مواد مخدر وآسیب های اجتماعی هم بررسی می شود .

وی تصریح نمود : درروستاهای ما مشکلات فرآوانی درخصوص مواد مخدر وجود دارد که بااستفاده از توان خود جوانان تلاش می کنیم حرکتی ارزشمند وماندگار برداریم .

ایشان خاطرنشان کردند : ظرفیت ها وپتانسیل های بالایی در کانون های جوانان درسطح استان است که بااین پتانسیل ها می توان حرکت های ارزشمندی در هرمزگان برداشت .

سحررفیعی بندری ابراز نمود : در طرحی که در دستور کار این معاونت است نخست از بین جوانان سراسر استان براساس ظرفیت ها وپتانسیل هایی که در جوانان است نفراتی انتخاب وکلاس های تخصصی درراستای آشنایی وپیشگیری با مواد مخدر برگزار می گردد.

رفیعی بندری افزود : سپس جوانان آموزش دیده بعنوان طلایه داران پیشگیری از اعتیاد در مناطق مختلف استان پخش شده و مسئله آموزش درراستای پیشگیری از مواد مخدر رادر دستور کار قرار می دهند .

وی استفاده از ظرفیت جوانان را یکی دیگر از راهکارهای کنترل آسیب‌های اجتماعی به خصوص مواد مخدر دانست و تصریح کرد: ظرفیت‌های جوانان و امکانات جامعه باید در کنترل آسیب‌های اجتماعی بسیج شود.

دبیرشورای هماهنگی مواد مخدر استان هرمزگان هم در این نشست مشترک با قدردانی از توجه وحساسیت هلال احمر به این مسئله گفت : تاکنون چنین طرح وبرنامه ای در سطح استان وکشور انجام نشده است که امید است با تلاش های جمعیت هلال احمر در سطح استان هرمزگان محقق شود .

فرزاد ابراهیمی ادامه داد: تاکنون اکثر برنامه برگزار شده آموزشی در شهرستان بندرعباس وبه ندرت درسطح برخی از شهرستانهای استان انجام شده است وباتوجه به اینکه جوانان روستاهای استان در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند برگزاری چنین طرح های کمک قابل توجهی خواهد کرد .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با اشاره به اینکه حدود 30 هزار معتاد در استان وجود دارد اظهارنمود: رشد شیوع اعتیاد در منطقه نگران کننده است و اگر برای مقابله با این آسیب اقدامی نشود شرایط بسیار دشواری در پیش رو خواهد بود.

ابراهیمی تاکید کرد: تمرکز دشمنان بر روی نسل جوان که محرک اصلی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی هستند قرار دارد لذا مشارکت همه اقشار جامعه در مبارزه با این پدیده شوم ضروری است.

وی این حرکت هلال احمرراارزشمنددانست وبیان کرد : تمام تلاش خودرابه کارخواهیم بست تا این طرح با موفقیت در سطح استان اجراگردد.

در این نشست مشترک مقرر گردید شورای هماهنگی مواد مخدر استان هرمزگان جوانان هلال احمرا آموزش وجوانان بعنوان طلایه داران وسفیران پیشگیری در مناطق مختلف استان هرمزگان فعالیت وگام های ارزنده ای درراستای پیشگیری از مواد مخدر بردارند .

 

 

نظر شما