شناسهٔ خبر: 17493256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم میانه در مجلس:

لایحه برنامه ششم در مجلس اصلاً شبیه یک برنامه نبود

R7887/P1377/S6,47/CT7

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از وعده‌های دروغین مسئولین دیگر خسته شده‌اند گفت: لایحه برنامه ششم در مجلس اصلاً شبیه یک برنامه نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، فردین فرمند در جلسه شورای اداری شهرستان میانه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان میانه یک وضعیت اضطراری است اظهار داشت: در روزهای اخیر با قائم مقام وزیر صنعت جلسه‌ای داشتم که وی از محرومیت شهرستان میانه تعجب کرد و گفت که باید به این شهرستان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم میانه از وعده‌های دروغین مسئولان دیگر خسته شده‌اند، تصریح کرد: برخی سایت‌های شهرستان میانه با سوءاستفاده از این وعده‌های مسئولان و عدم تحقق آن‌ها، بار همه چیز را روی دوش نمایندگان می‌اندازند و عدم تحقق این وعده‌ها را ‌علیه نمایندگان تمام می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه لایحه برنامه ششم در مجلس اصلاً شبیه یک برنامه نبود خاطرنشان کرد: لایحه برنامه ششم توسعه شبیه به یک برنامه نبود لذا ما باید حرف راست را بگوییم تا مردم هم بدانند که در کشور چه خبر است چرا که این روش برنامه ریزی در دنیا منسوخ شده ‌که در کشور ما مطرح می‌شود.

فرمند با اشاره به مشکلات شهرستان میانه اذعان داشت: طبق گفت‌وگوهایی که با دکتر نوبخت داشتم وی گفت که بحث ریلی شهرستان میانه بیشترین اولویت را در کشور دارد و ما روی این موضوع کار می‌کنیم.

وی افزود: من با آقای آخوندی صحبت کرده و 1000 میلیارد تومان اعتبار در اختیار وی قرار داده‌ام و به آقای آخوندی گفته‌ام که اولویت اول پروژه‌ها با شهرستان میانه است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من بعد از چند روز با آقای آخوندی تماس گرفتم و وی این موضوع را تأیید کرد و گفت که آقای نوبخت شهرستان میانه را برای بنده سفارش کرده و گفته ‌که راه آهن میانه ـ بستان‌آباد باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به درخواست نوبخت برای سفر به شهرستان میانه اظهار داشت: ‌نوبخت به من گفت که می‌خواهم به شهرستان میانه بیایم و من نیز به دکتر نوبخت گفتم که اگر به شهرستان میانه می‌خواهید بیایید باید با دست پر بیایید و وعده‌های پوچ ندهید.

فرمند با تاکید بر اینکه باید نگاه‌های مسئولان به شهرستان میانه تغییر یابد خاطرنشان کرد: شهرستان میانه واقعاً یک شهرستان محروم است و در این شکی نیست، لذا ما باید برای این مشکل راه حلی پیدا کنیم.

وی با اشاره به کاهش بودجه شهرستان میانه تاکید کرد: مشکل کاهش بودجه مختص شهرستان میانه نیست بلکه تمام شهرستان‌های استان با این مشکل روبه‌رو هستند لذا ‌پیگیر این موضوع هستیم و سازمان برنامه و بودجه نیز در این مورد عذرخواهی کرد و گفت که اشتباهی پیش آمده ‌و اصلاحیه بودجه استان آذربایجان شرقی دوباره بررسی می‌شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 3 مشکل شهرستان میانه در اولویت قرار دارد، بیان کرد: اولین مشکل بحث جاده و ریل شهرستان است و دو مشکل بعدی بحث آب شرب و پایاب سدهای میانه است لذا ما باید روی این 3 موضوع بیشتر کار کنیم.

فرمند با بیان اینکه وضعیت اشتغال در شهرستان میانه بسیار وخیم است افزود: جوانی به من زنگ زده بود و می‌گفت که 7 سال است که ازدواج کرده‌ام و شغل ندارم و دیگر کم مانده ‌که از گرسنگی بمیرم و اگر برای من شغل پیدا نکنید خودکشی می‌کنم.

وی با اشاره به استخدام‌های غیرقانونی توسط ادارات شهرستان میانه گفت: شنیده‌ام که 2 نفر در ادارات شهرستان به طور غیرقانونی استخدام شده‌اند لذا من از ادارات درخواست می‌کنم که چنین کارهای غیرقانونی انجام ندهند و اگر می‌خواهند استخدامی انجام دهند ‌لطفاً از راه قانونی و شفاف اقدام کنند لذا به هیچ عنوان پارتی بازی در استخدام قابل قبول نیست و من با آن برخورد می‌کنم.

فرمند با اشاره به اینکه ما نتواسته‌ایم به خواسته‌های مردم جامه عمل بپوشانیم خاطرنشان کرد: مردم می‌خواهند که برای جوانان اشتغال ایجاد شود چرا که ما باید راه حلی پیدا کنیم تا شهرستان میانه را از معضل بیکاری نجات دهیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث ریلی راه آهن میانه ـ بستان آباد گفت: در این مورد به ما قول داده‌اند که تا هفته دولت قطار از بستان آباد به میانه بیاید و راه آهن میانه ـ بستان‌آباد افتتاح شود.

وی در پایان با اشاره به شایعات مطرح شده در سطح شهرستان پیرامون تغییر امام جمعه میانه تاکید کرد: عده‌ای شایعه کرده‌اند که فرمند می‌خواهد امام جمعه را تغییر دهد لذا اصلاً چنین بحثی وجود ندارد و بنده از زمانی که نماینده شده‌ام عقیده‌ام این است که تمامی مسئولان شهرستان باید تمام وقت در شهرستان باشند و کار کنند.

فرمند ادامه داد: من چندین بار از ‌امام جمعه خواهش کرده‌ام که به صورت تمام وقت در میانه حضور داشته باشد لذا رئیس ائمه جمعه کشور از من دعوت کرد و جلسه‌ای برگزار کردیم که طبق فرموده مقام معظم رهبری باید تمامی امام جمعه‌ها به صورت تمام وقت باشند لذا آنان هر شخصی را برای میانه امام جمعه بفرستند ما وظیفه داریم با وی همکاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما