شناسهٔ خبر: 17492078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با رئیس کمیته امور خارجی پارلمانی صربستان

سفیر ایران بر تقویت همکاری های دو جانبه بین ایران و صربستان تاکید کرد

بلگراد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در نشستی با رئیس کمیته امور خارجی پارلمان صربستان بر تقویت همکاری های خوب و دوستانه بین ایران و صربستان در حوزه های مختلف تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «حسین ملاعبداللهی» روز چهارشنبه در ملاقات با «ژارکو اوبرادوویچ» ضمن گفت و گو و تبادل نظر در زمینه ابعاد مختلف روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی بین دو کشور همکاری های پارلمانی بین تهران و بلگراد را تقویت کننده همکاری های خوب و دوستانه سیاسی دوطرف توصیف کرد.
سفیر کشورمان در صربستان با اشاره به تشکیل گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دیدارهای مشترکی بین رئیسان و اعضای این دو گروه برگزار شود.
ملاعبداللهی در این ملاقات همچنین با اشاره به برنامه ها و اقدامات سفارت ایران در بلگراد در زمینه تقویت همکاری های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و هنری اعلام کرد: به زودی جشنواره فیلم و موسیقی ایرانی در صربستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: به منظور ایجاد شناخت بیشتر فرهنگی بین دو ملت، ترجمه و انتشار گزیده ای از بهترین اشعار شعرای نامی ایران به زبان صربی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس کمیته امور سیاسی پارلمان صربستان نیز در این ملاقات با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به مجلس، دولت و ملت ایران از ایشان به عنوان شخصیتی یاد کرد که نقش مهمی در پیشرفت و توسعه ایران ایفا کرده است.
اوبرادوویچ با تجدید دعوت از «علاءالدین بروجردی» همتای ایرانی خود جهت سفر به بلگراد ابراز امیدواری کرد که به زودی میزبان ایشان در بلگراد باشد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دکتر «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سفر «مایا گویکوویچ» رئیس پارلمان صربستان به تهران در سال جاری میلادی به بلگراد سفر کند.
اوبرادوویچ خواستار توسعه همکاری های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بین دو کشور شد و آمادگی پارلمان صربستان را برای کمک به توسعه مناسبات اعلام کرد.
وی از ایران و صربستان به عنوان دوستانی نام برد که باید در حوزه های مختلف همدیگر را یاری کنند.
خانم مایا گویکوویچ رئیس پارلمان صربستان آذرماه 1394 در پاسخ به سفر دکتر لاریجانی در مهرماه 1392 به بلگراد به کشورمان سفر کرد و چندی پیش از همتای ایرانی خود جهت سفر مجدد به صربستان دعوت به عمل آورد.
اروپام**436*شبس *1488 *انتشاردهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما